Reageer op: RIP Boogie (Run In Peace)

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid RIP Boogie (Run In Peace) Reageer op: RIP Boogie (Run In Peace)

Gerard
Bijdrager

Mike, ik heb ook de ervaring dat katten niet gemakkelijk ander voer gaan eten dan ze gewend zijn. Eenmaal een brokkenkat komen ze vaak niet meer op vers af. Ik heb er wel twee rondlopen die alles eten, makreelgraat met kop gaat er helemaal in. Zo’n brokkenkat bracht een keer ene vogel binnen, dat werkt dan nog wel, maar de vogel werd dur =s door een andere kat opgegeten, helemaal op 1 veertje na.

Binc, het buiten de bak plassen en poepen van Tønder was bij haar echt een soort smetvrees. We hebben haar, samen met haar zusje Ikast (ook al een Deense plaatsnaam, kan je nagaan uit welk land ze komen, tijdens fietsvakantie gevonden. Ze waren duidelijk in de aanbieding op een tafeltje op een parkeerplaats gezet, ergens in een stukje bos. Een week of 8 jong, dat is niet te weerstaan, maar meenemen naar huis, nog helemaal naar Utrecht fietsen met die twee? Dan maar naar een dierenarts brengen, die weet wel een opvang. Dierenarts afwezig, we moesten toch verder, dan maar mee. Dat bleek heel goed te gaan en was erg leuk. Toen al was Tonder heel kieskeurig met plassen en poepen: steeds maar weer even graven, niet goed, ander plekje, ook niet goed, net zo lang tot het net door de beugel kon. Dat gedrag heeft ze thuis voortgezet. Als er een onderliggend probleem was dan was dat smetvrees.
De tomatenpuree werkte goed tegen blaasgruis bij Ribe, de rode kater (een mens moet tenminste één rode kater hebben gehad om te weten dat dit heel bijzondere dieren zijn, Jan Kruis gaf de rode kater ook een bijzondere rol in de strips). Bij Ribe is er duidelijk wel een onderliggend probleem: angst, dus heel vaak gespannen en altijd allert, opgelost in het niets als er maar de geringste aanleiding voor is (meestal achte een gordijn dan). In de loop der jaren is Ribe wel rustiger geworden en kan die nu geaaid worden. Ik heb een keer een truck moeten uithalen om hem ervan te overtuigen dat geaaid worden heel lekker is: Na veel subtiel proberen aan te raken, wat niet werkte, was ik het zat en heb Ribe opgepakt met alle risico van verwondingen aan handen en armen, en op het plateau van de krabpaal platgedrukt en stevig geaaid (je kan met katten heel wat uithalen). Dat vond hij zowaar fijn en sindsdien springt hij alvast op dat plateau als je aan komt lopen. Soms moet je een beetje overtuigend zijn.