Reageer op: Opnieuw voorstellen Celticmyst/Liz85

Forum Forums Stel jezelf even voor Opnieuw voorstellen Celticmyst/Liz85 Reageer op: Opnieuw voorstellen Celticmyst/Liz85

celticmyst
Bijdrager

Ik schrijf deze post n.a.v. een eerder advies wat ik kreeg, om de koolhydraten op te hogen en dus meer koolhydraten te eten dan de meesten hier.

ik stond vanmorgen op en begon de dag met gierstepap gekookt in melk, daar deed ik kefir doorheen en ook nog wat blauwe blessen. Ik at er 2 eieren bij.
Klein stukje kaas erbij.

Daarna merkte ik (wat ik nu trouwens al een paar dagen heb) dat ik mij niet goed kon concentreren.

Wat ik bemerk is dat ik nu wel erg veel (droge) koolhydraten (zoals gierst/rijst enz) eet. En ik voel me niet super goed.
Komt dit door een tekort aan koolhydraten of komt dit juist doordat ik er teveel eet.

Ik heb wat moeite met concentreren en het lijkt of ik de hele dag behoefte heb aan cholesterol/vet.
Mijn gevoel zegt meer vette smoothies en minder droge koolhydraten maar het is lastig nu voor me.

Ik vraag me dus och echt af of ik het zo wel goed doe. Als ik de receptenboeken zie niet.
En op voedingisgezondheid staat als lunch toch ook alleen maar yoghurt met een rauw ei en allerlei kruiden en slagroom? Een enkeling gooit daar nog een paar boekweitvlokken in… nou ja ik weet het even niet.

_
En ja ik wil het dus nogmaals benadrukken ik zie de recepten in zowel hannekes receptenboek als in het receptenboek van o.a. tanja, Geefjeogendekost, waar als ontbijt dus bijvoorbeeld een kefirsmoothie gegeten wordt, bestaande uit kefir, beetje zomerfruit, creme fraiche sole en een halve acovado en een rauw eigeel.
De nadruk ligt op de nutrinten, op vitatmines A D E en K, probiotica, op de vetten.
_
Is het niet zo dat doordat ik die gierstepap eet in de ochtend, bestaande uit zoveel koolhydraten dat ik dan de hele dag honger heb… /hou
trouwens vind ik de gierstepap in de ochtend nu ook tegenstaan, valt zo zwaar …………