Reageer op: Prikkelbare/lekkende darm

Forum Forums Stel jezelf even voor Prikkelbare/lekkende darm Reageer op: Prikkelbare/lekkende darm

evertyankees1
Bijdrager

Dag Vivianne,

Een hele nuttige post van je.. dankjewel. Ik reageer even puntsgewijs:

# Tijdens het eten heb ik inderdaad een opgeblazen gevoel.
# Of mijn alvleesklier goed werkt, geen idee. Dat blijft gissen denk ik. GAPS lijkt mij hiervoor de oplossing. Als ik ernaast zit hoor ik het graag. Walnotencomplex sta ik voor open.
# Jij geeft aan om te kijken of ik goed reageer op de gefermenteerde kefir. Van de week uitslag gekregen en ik heb inderdaad last van een Candida. Als je probiotica neemt dan reageert dit toch met de Candida? Die off reactie. Hoe kan ik bepalen of het wel of niet goed werkt?

Wat is nu verstandig om te doen? Eerst maagzuurproductie aansterken en Candida bestrijden en pas daarna GAPS? Ik heb Thorne SF722 gekocht tegen de Candida (kan dit samen met de gefermenteerde kefir?). Ik twijfel over mijn plan van aanpak om te herstellen. Zo wilde ik eerst met GAPS beginnen en dan later wel verder te kijken. Alle hulp is dus welkom. Vooral over de volgordelijkheid. Welke stappen kan ik het beste als eerste nemen, en wat erna? Het liefst niet alles tegelijk omdat ik anders niet meer weet waar ik precies op reageer.