Reageer op: RIP Boogie (Run In Peace)

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid RIP Boogie (Run In Peace) Reageer op: RIP Boogie (Run In Peace)

Binc
Bijdrager

Je schreef eerder dat je katten dit voer kregen. Niet zozeer dat je recent over was gestapt.
Wel dat de interesse in voer minder werd. Ik weet niet hoe lang hij wel interesse in dat voer heeft gehad. Als hij eerst wel lekker vond en at zou er geen reden moeten zijn voor desinteresse in datzelfde voer.

Ik kijk naar het gedrag van de kat. De dingen zoals schuw en schrikken kunnen met 2 dingen te maken hebben. Dat is pijn of een gedragsprobleem door de omgeving. CBD werkt pijnstillend maar ook rustgevend. In beide gevallen is het een symptoom bestrijding van ofwel een medische aandoening of een gedragsprobleem doordat ie zich niet happy voelt. En ik keur cCBD niet af. Er zijn dierenartsen die dit ook voor schrijven als pijnstiller. Maar het is wel handig om te weten waardoor ie dit gedrag vertoont en om welke reden je hem CBD geeft.

Ik kan van afstand niet beoordelen welke situatie van toepassing is. Maar je haakte erop in vanwege de kat van de buurman van Mike. Misschien was het herkenbaar?

Als dat blikje van de aldi Alexis heet, dan is dat op zich, afhankelijk van welke variant je geeft, niet heel slecht voor een kat. Het is laag in koolhydraten. Uiteraard kan de kwaliteit van de eiwitten misschien beter omdat er in een aantal varianten plantaardige eiwitten zitten. Maar voer van de Aldi is nog wel altijd beter dan Royal Canin. Dat doe je dan goed. Wil je betere brokjes geven dan kun je denken aan Wildcat Etosha, Power of Nature en Thrive bv.