Reageer op: oedeem

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid oedeem Reageer op: oedeem

Vivianne
Bijdrager

Gemmo therapie maakt gebruik van plantenpreparaten op basis van knoppen en jonge scheuten van planten. In Frankrijk, Nederland en Vlaanderen is er al heel wat kennis op dit vlak, echter het is nog niet bij het grote publiek bekend.

Momenteel gebruik ik de ribes nigrum op basis van de gemmotherapie voor mezelf.
De afgelopen 9 maanden zijn we hier nogal op de proef gesteld en is het een hele zoektocht voor het passend begeleiden van ons zoontje geweest.

Mijn zoontje is nu in goede handen bij zowel een osteopaat, een kundige edu-kinesiologe en een functioneel optometriste. Er wordt momenteel gewerkt op de reflexen en zijn visuo-motorische ontwikkeling opdat de oog volgbewegingen bij het lezen beter worden.

Hij gaat beetje bij beetje vooruit en krijgt tijdens de vakantieperiode thuis aanvullende lees- en schrijfles van me.

De klasgroepen zijn jammer genoeg te groot om hem effectief te kunnen begeleiden om de reden dat ze niet in leesgroepjes voor niveaulezen worden ingedeeld. In Vlaanderen moet je op sommige scholen eerst 2 jaar sukkelen alvorens er gericht onderwezen wordt !

Wellicht wordt het voor september een schoolwissel. In zijn geval zetten we nog altijd de B12 Trio Forte en de pancreasenzymen in een inmiddels lagere dosering in.