Reageer op: de kleine stapjes van Jhanne

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid de kleine stapjes van Jhanne Reageer op: de kleine stapjes van Jhanne

Lievergezond
Bijdrager

Sinds een paar dagen heb ik voor de parodontitis en de acute tandvleesontsteking ( stinken en bloeden) een nieuwe aanpak.

hoi jhanne, vitamine c en co-enzym q10 helpen goed bij paradontitis. Of: poetsen met natriumbicarbonaat ook wel baksoda (goedkoop aan te komen bij de drogist), ook wel zuiveringszout bij je tandpasta (als het er niet al inzit). Die baksoda helpt tegen spirocheten en andere bacterien in de mond die goed gedijen in een zure omgeving. Veel mensen hebben een te zure speeksel en daar gaan dan de mondspirocheten zitten. In een basische omgeving gedijen die spirocheten niet. Ik had eerst ook altijd teruggetrokken tandvlees en last van gevoelige tanden. Sinds ik bewust was van de aanwezigheid van een spirocheet in mijn lijf (die van de ziekte van lyme) en dat ik die ging aanpakken met o.a. het kruid cats claw (ook iets dat je misschien kan helpen) was ineens dat probleem weg bij mij van dat slechte tandvlees. Ik zag die samenhang destijds niet. In de VS heb je tandartsen die speeksel van mensen standaard testen op mondspirocheten onder de microscoop. En als de ph-waarde van het speeksel beneden een bepaald minimum komt, dan zitten die spirocheten daar standaard. Poetsen met xylitol helpt ook goed om de pathogenen in je mond op afstand te houden.