Reageer op: de kleine stapjes van Jhanne

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid de kleine stapjes van Jhanne Reageer op: de kleine stapjes van Jhanne

Jhanne
Bijdrager

zo, daar ben ik weer 🙂

mijn laatste post ging over cortisolwaarden
https://www.fatsforum.nl/topic/cortisol-uitslag/

wat een stresskip ben ik weer… maar inmiddels snap ik het wat beter. Na anderhalf jaar van dagelijks qigong doen, regelmatig mediteren, eten zonder suiker en kunstmatig voer ging het behoorlijk goed met me. Nu, voel ik de stress inderdaad ‘s ochtends alweer in mijn schouders zitten, overgevoeligheid voor licht en geluid…dus het is gewoon weer terug. net als de problemen met verteren…

Ik heb het boek van Wilson besteld om nog meer te leren en hopelijk een plan te kunnen maken hoe ik hier weer uit kom. Want zoals het nu is is het een cirkel waar ik niet uit lijkt te komen.

die griep was meer dan mijn systeem kon handelen, cortisolwaarden zijn daardoor omhooggegaan, dat in combinatie met haast long-ontsteking heeft weer angst getriggerd…en ik had weinig eetlust, en toen ben ik dus crackers met honing gaan eten. Die ik vorige zomer, met mate tussen de rest van de maaltijden door best verdroeg, met boter en kaas… en zo heb ik dus de darmen weer een optater gegeven en zijn er nu weer opnieuw forse problemen met de spijsvertering.

maar, ik heb ook gaps gevonden, en daarmee de uitgang. Met hulp van het gapsboek begin ik sommige dingen echt beter te snappen, heel fijn!
begonnen met probiotica, eerst eentje, dat leidde tot geborrel en kuitkramp…toen dat gewend was twee, dat leidde tot meer geborrel en weer kuitkramp en heel koude voeten, koud lijf. Dus dat ga ik vasthouden tot het lichaam zichzelf weer warm kan houden.

verder neem ik inmiddels bij iedere maaltijd een klein glaasje bietenkvass, een lichte soort, een dag of 5 gerijpt, zoals het gapsboek adviseert, en dat bevalt dus prima.

vanmorgen ook voor het eerst sinds de koliek waarmee ik hier binnen kwam weer eens normale ontlasting gehad. Heel prettig! dat geeft de burger moed!!

Sinds een paar dagen heb ik voor de parodontitis en de acute tandvleesontsteking ( stinken en bloeden) een nieuwe aanpak. De reguliere zooi heb ik er helemaal uitgegooid ( prodent en corsodyl) ik poets met ayurvedische tandpasta, daarna spoel ik de mond met zout en met een klein spuitje spuit ik dat zout in alle kwetsbare plekke en pockets, en het lijkt nu te beteren. vanavond ga ik de probiotica truc proberen. ‘s avonds na het poetsen een halve capsule probiotica op de tong. Met het drinken van oreganothee ben ik opgehouden, het lijkt me dat dat niet samen gaat met probiotica. Maar ik zou natuurlijk wel het nog als mondspoeling kunnen gebruiken.

en verder heb ik een magnesiumvoetbad genomen, dat voelde lekker ontspannend maar prikkerig aan de huid.

het nieuwe ontbijten doet me zeer goed en het verbaasd me hoeveel vet ik kan eten zonder dat er een koliek volgt, wel regelmatig een zeurende pijn in gal/lever, maar ik heb ook continu pijn in spieren en gewrichten, dus dat is gewoon maar zo. En soms is die pijn in mijn gal gewoon even weg 🙂 🙂