Reageer op: Hoge bloeddruk

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Hoge bloeddruk Reageer op: Hoge bloeddruk

fatsnotbad
Sleutelbeheerder

Snah, wij hebben in het verleden onze meningsverschillen gehad, maar we kunnen het over 1 ding in ieder geval eens zijn: er speelt bij jou een hoge mate van onderhuidse stress. Ik denk dan ook dat je er inderdaad goed aan doet om stappen te ondernemen om de onderliggende oorzaak aan te pakken.

Ik ben het echter ook met ad eens dat je geen risico’s moet nemen door een algemene uitspraak die ik heb gedaan toe te passen op jouw specifieke geval. Soms heiligt het doel de middelen. Zoals je waarschijnlijk weet heb ik recentelijk 10 dagen in het ziekenhuis doorgebracht en daar ook de bijwerkingen van toxische pijnstillers voor lief genomen.

Jouw bloeddruk is gevaarlijk hoog. Dit geeft enorme druk op de vaat- en aderwanden en ik heb zojuist ervaren hoe gevaarlijk een gescheurd vaatje al kan zijn (overigens in mijn geval niet veroorzaakt door hoge bloeddruk), laat staan dat een belangrijke ader het begeeft. Jij hebt kinderen. Je bent het aan jezelf en aan je kinderen verplicht om hiervoor reguliere hulp te zoeken, want stel je voor dat je aorta het begeeft…

Als mijn advies kennelijk zwaar weegt in je besluitvorming, negeer aub dit advies dan niet!

Mike