Reageer op: De relatie tussen mensen en varkens

Forum Forums Wereldpolitiek & nieuwsachtergronden De relatie tussen mensen en varkens Reageer op: De relatie tussen mensen en varkens

fatsnotbad
Sleutelbeheerder

Ik heb deel 1 bekeken van Whited Out. Er is 1 ding wat ik niet kan volgen:

Zwarte Afrikanen zijn de ware afstammelingen van Jacob, later Israel genoemd. Toen het Romeinse rijk viel werden zij tot slaven gemaakt en zij die wisten te ontsnappen vluchtten terug naar Afrika, waar ze later alsnog tot slaven verwerden door toedoen van de Europeanen en islamieten uit het midden-oosten. Zo ontstond er een exodus en raakten ze overal ter wereld verspreid, iets wat de zichzelf ‘joods’ noemende Ashkenazi’s/Khazaren (Edomieten) nooit is overkomen.

Dit lot dat de zwarte Israelieten (afstammelingen van de broer van Esau, Jacob) overkwam zouden zij over zichzelf hebben afgeroepen, omdat zij zich niet zouden hebben gehouden aan Gods wetten. Wat hebben ze dan precies verkeerd gedaan om zo’n vreselijk lot te treffen? En is God werkelijk zo wraakzuchtig dat Hij dit zou doen omdat zijn favoriete volk Hem teleurgesteld heeft? Als de Europese vertalers van de Bijbel de naam van God (Yah) geschrapt hebben uit de Heilige Schrift, is het dan ook niet plausibel dat ze deze wraakactie van God jegens de zwarte Israelieten erin geschreven hebben? Dat deze ‘voorspelling’ vervolgens waarheid is geworden is dan logisch, want ze hebben immers aangekondigd wat ze van plan waren: de Israelieten opsporen in Afrika, hen tot slaven maken en structureel hun culturele en religieuze identiteit uitwissen.

Ik vind nergens ook maar enige aanwijzing dat deze Afrikanen God niet zouden hebben gehoorzaamd, dat is toch echt onze specialiteit (Edomieten/Kanaanieten). Het lijkt mij dat God Zijn frustratie heeft gebotvierd op de verkeerde partij!

Mike