Reageer op: krachttraining

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid krachttraining Reageer op: krachttraining

E123
Bijdrager

Zware gewichten snel bewegen is een tegenstrijdigheid

Ik bedoelde dit in vergelijking met de methode die jij gebruikt. Je beweegt de gewichten zeer langzaam, en omdat bij jou de set ook meestal een stuk langer duurt zijn ook de gewichten iets minder.

Ik adem onafhankelijk van het tempo maar laat de frequentie door het lichaam reguleren, ik blokkeer het enkel niet

Aha, nee, ik blokkeer de ademhaling ook nooit helemaal. Bij bijv zware squats of deadlifts haal ik wel heel diep adem, omdat ik erachter kwam dat ik dan inderdaad een stukje sterker/stabieler ben. Meerdere keren ademen voor een herhaling gebeurt bij mij zelden tot nooit.

Er schiet me ineens wat tebinnen. Een tijdje geleden kreeg ik het idee om eens de handstand te gaan leren (gewoon omdat het kan en omdat ik het leuk vind). De eerste paar keren dat ik het probeerde hield ik mijn adem in, met als gevolg dat mijn ogen helemaal rood werden. Niet gezond dus dat adem inhouden.

Hoe gaat het met je training?

Erg goed. Ben nu in totaal een kg of 9-10 aangekomen en ben sterker dan ooit. De trainingen die ik volg vind jij waarschijnlijk verschrikkelijk, maar dat maakt verder niet uit, en de resultaten spreken voor zich.

Ik train niet alleen voor Hypertrofy, maar heb ook nog andere doelen (explosiviteit, mobiliteit, conditioning, wat kickboksen etc) waar ik graag aan werk en die de trainingen ook nog eens super leuk maken.

Ik vind alles wat met trainen temaken heeft zo ongeloofelijk leuk dat ik er heel hard over na zit te denken om te proberen hier mijn beroep van te maken.