Reageer op: slijmvorming en kefir

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid slijmvorming en kefir Reageer op: slijmvorming en kefir

zilvervisje
Bijdrager

Ik heb ook de laatste 15 jaar veel suplementen geslikt. Wel op advies van natuurdietiste. Ik las zelf wel periodes in, als ik mij goed voel, zonder ook maar iets te slikken. En op een gegeven moment komt moeheid of jeuk weer terug en begin ik in ieder geval weer met b12. Dat schijnt toch wel de belangrijskte b vitamine te zijn voor je welbevinden. Maar ik ga zeker ook eens nu, dat kan in Rotterdam bij het PMC, welke stoffen ik teveel heb.

En ik dacht dat supplementen op advies van natuurdietiste gewoon goed waren, er is tenslotte ook veel rommel via de drogist te koop.

Ik heb nu weer dagen achter de rug om over na te denken. Allereerst dingen gegeten die ik eigenlijk nooit meer eet, zoals champignons. en een keer bij de thai gegeten, was in berlijn zo goed bevallen, maar daar zat dus veel te veel ketjap of ik weet niet precies in. Echt zo ziek geweest, histamine effect. En dan in combinatie met een antwoord van Mike dat slijm ook naar histamine en bijnieren, nieren en lever verwijst… En afgelopen dagen veel kokosolie in de thee gedaan, en toen echt zere keel en slikproblemen. Gelukkig gevonden dat dit kan komen door overactivering van de schildklier. Het bewijst ook hoe gevoelig ik ben voor alles (of gevoelig ben geworden inmiddels). Ik ga wel door met kokosolie maar nu gematigd.

Bij mij blijft kefir toch een product waar ik mee door wil gaan. Het slijm ga ik nu via versterken bijnieren aanpakken. Van Vivianne (bij voorstellen van mijzelf) kreeg ik de tip om zwarte bes, ribes negrum gemno, te nemen. http://www.naturafoundation.co.uk/monografie/Ribes_nigrum_berries.html