Re: Wommes ( Wendy ) stelt zich voor

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Wommes ( Wendy ) stelt zich voor Re: Wommes ( Wendy ) stelt zich voor

#58615

Anoniem

@ Mike : mijn groene smoothies bestaan voornamelijk uit bladgroenten zoals spinazie, andijvie, snijbiet, sla en bleekselderij gecombineerd met fruit als sinaasappels, appels ,ananas, aardbeien, bessen, frambozen, mango’s. Maar ik heb geloof ik al ergens gelezen dat het beter is om voor het zure fruit te kiezen?

@ Lia : ik zal proberen om je een globale indruk van mijn eetpatroon te geven

Ik maak ‘s morgens een groene smoothie ong. 1250 ml en die verdeel ik in 4 glazen over de hele dag.

Als ontbijt maak ik havermoutpap met water, kaneel en chiazaad, af en toe wat gezoet met kokosbloesemsuiker of ik eet een flinke kom volle yoghurt met chiazaad

Als lunch eet ik 2 zuurdesemboterhammen met beleg ( daar kan ik nog wel tips voor gebruiken voor het beleg) of ik maak een omelet van 2 eieren met tomaatblokjes en ui.

Als diner probeer ik groenten met vlees , soms met zoete bataten, soms met een portie quinoa. Na het eten neem ik nog een schaaltje volle yoghurt.

Tussendoor neem ik soms ( al naar gelang ik wel of geen trek heb) een rijstwafel met roomboter en ‘s avonds neem ik soms nog een handje ongebrande noten en gedroogde vruchten

Koffie heb ik teruggebracht naar twee koppen per dag. Als zoetstof gebruik ik stevia. En ik probeer het zo te doen dat wanneer ik in de ochtend havermout eet om dan tussen de middag en ‘s avonds geen koolhydraten te eten. Vlees en zuivel zijn biologisch als het enigszins kan. Verder neem ik ‘s ochtend nog een flinke lepel okinawa omega olie al ben ik van plan die in te ruilen voor een andere versie met andere verhouding omega-6 en omega-3 ( met dank aan Peskin ) Maar mochten jullie daar eventueel ook alternatieven voor hebben houd ik me aanbevolen.

Bedankt voor het warme welkom en de links, die ga ik zeker allemaal doorspitten.

Liefs, Wendy