Re: Welke (juiste) voedingsmiddelen lijst?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Welke (juiste) voedingsmiddelen lijst? Re: Welke (juiste) voedingsmiddelen lijst?

#56430

Anoniem

Ik moet altijd lachen om die uitdrukking ‘beestenbottensoep’. Ik bedoel maar, is er nog andere soep dan? (Nee, poeiertjes uit pakjes en zakjes zijn in mijn ogen GEEN soep!)

Hier is de lijst zoals op de Weston en Price site staat.

1. Eet volledige en onbewerkte voeding.

2. Eet rundvlees, lam, wild, orgaanvlees, gevogelte en eieren van grasgevoerde dieren Eet wilde vis en schelvis uit onvervuilde wateren.

3. Eet volle melkprodukten van grasgevoerd vee, bij voorkeur rauw en/of gefermenteerd, zoals: rauwe melk, volle yoghurt, kefir, boter, volle rauwemelkse kazen en verse room en sour- cream.

4. Gebruik vrijelijk dierlijk vet, specifiek boter.

5. Gebruik van de plantaardige olien alleen Extra vergine olijfolie, sesamolie, kleine hoeveelheden lijnzaadolie, en verder kokosolie, palmolie en palmpitolie.

6. Neem geregeld levertraan om vitamin A en D aan te vullen.

7. Eet vers fruit en groente, bij voorkeur biologisch, in salades, soepen, of licht gestoomd met boter.

8. Gebruik volkoren granen, peulvruchten en noten alleen als ze voorgeweekt, gekiemd of gefermenteerd zijn om het fytinezuur te neutraliseren.

9. Neem geregeld melkzuur-gefermenteerde produkten in je dieet op.

10. Maak zelf bouillon van botten en gebruik die bouillon voor soepen, stoofpotten, jus en sauzen.

11. Gebruik gefilterd water voor koken en drinken.

12. Gebruik alleen onbewerkt zout en veel kruiden voor de variatie..

13. Maak zelf je saladedressings met rauwe azijn, olijfolie en een beetje lijnzaadolie.

14. Gebruik natuurlijke zoetmiddelen zoals rauwe honing, maple syrup, dadelsuiker, dadelsiroop en stevia slechts met mate.

15. Drink alleen ongepasteurizeerde wijn of bier, en slechts matig; bij de maaltijd.

16. Kook alleen maar in RVS, gietijzer, glas of goede kwaliteit geglazuurd aardewerk.

17. Gebruik alleen natuurlijke supplementen

18. Zorg voor voldoende slaap, beweging en zonlicht

19. Dink positieve dingen en beoefen vergeving…

Gevaarlijke voeding

1. Eet geen commerciëel verwerkt voedsel zoals koekjes, cakes, crackers, tv-hapjes, soft drinks, sausmixen in pakjes, etc. Lees tevens de etiketten!

2. Vermijd alle geraffineerde zoetmakers zoals suiker, dextrose, glucose en hoog fructose-houdende ahornsirooop.

3. Vermijd witte bloem-producten en witte rijst.

4. Vermijd alle gehydrogeneerde of gedeeltelijk gehydrogeneerde vetten en olie.

5. Vermijd alle plantaardige olie die gemaakt is van soya, mais, saffloer, canola of katoenzaad.

6. Gebruik geen meervoudig verzadigde vetten om mee te koken, sauteren of bakken.

7. Vermijd gebakken voedsel, in het bijzonder voedsel wat gebakken is in meervoudig onverzadigde olie of gedeeltelijk gehydrogeneerde olie.

8. Voer geen strikt vegetarisme door (veganisme); dierlijke producten voorzien in vitale voedingsstoffen die niet worden gevonden in plantaardig voedsel.

9. Vermijd producten die proteine-poeders bevatten omdat deze gewoonlijk carcinogenen bevatten die gevormd worden gedurende het verwerken er van. De consumptie van proteine zonder de co-factoren die er in de natuur in voorkomen, kan leiden tot gebreken, in het bijzonder aan de vet-oplosbare vitamines.

10. Vermijd gepasteuriseerde melk; drink geen ultragepasteuriseerde melkproducten, weinig vet bevattende melk, afgeroomde melk, poedermelk of immitatiemelkproducten.

11. Vermijd eieren die uit de batterij afkomstig zijn en industriëel gekweekte vlees en vis.

12. Vermijd hoog bewerkt vlees en worst.

13. Vermijd ranzige en onjuist bereide zaden, noten en granen die in muesli worden gevonden, vlug rijzende broodjes en uitgeperste ontbijtgranen, omdat deze de mineralen-absorbatie blokkeren en problemen in de darm veroorzaken.

14. Vermijd ingeblikt en bespoten, opgeboend of bestraald fruit en groenen. Vermijd genetisch veranderd voedsel (wordt in de meeste soya-, canola- en mais-producten gevonden)

15. Vermijd kunstmatige voedseladditieven, in het bijzonder MSG, gehydroliseerde plantaardige proteine en aspartaam, wat neurotioxines zijn. De meeste soepen en boullionmixen en commerciële condimenten bevatten MSG, zelfs als het niet op het etiket staat.

16. Personen die gevoelig zijn voor koffie en gelijkende substanties, zouden koffie, thee en chocolade moeten vermijden.

17. Vermijd aluminium bevattende voedselsoorten zoals commerciëel zout, bakpoeder en antaciden. Gebruik geen aluminium kookpannen etc., of deodoranten die aluminium bevatten.

18. Drink geen gefluorideerd water.

19. Vermijd synthetische vitamines en voedsel wat deze bevatten.

20. Drink geen gedistileerde likeur.

21. Gebruik geen magnetron.