Re: Voorstellen Midori

Forum Forums Stel jezelf even voor Voorstellen Midori Re: Voorstellen Midori

Anoniem

Hallo Midori,

Ik heb deze berichten vanmorgen voor het eerst gelezen en ben er zelf ook wijzer van geworden. Wat een bewust meisje ben jij, goed hoor en eigenlijk ook goed van je ouders, want ze hebben toch al een behoorlijke omslag gemaakt. Dat komt wel goed met jullie.

Zelf heb ik ook last van eczeem, zeer wisselend, maar alleen op handen/voeten en knieën/ellebogen. De ene dermatoloog zegt eczeem, de andere psoriasis. Heb vroeger ook allerhande cortisolzalfjes gekregen, maar daar heb ik niets mee, er zitten hormonen in en je huid wordt er alleen maar dunner van. Dus dat doe ik al jaren niet meer. Onlangs ben ik ziek geweest en waren (dit keer alleen) mijn handen ernstig aangetast en helemaal droog en stuk en ik kon er niets meer mee. Toch maar even langs de huisarts die had een soort alternatieve zalf. Thuisgekomen bleek er sorbitol in te zitten, helaas daar kan ik ook niet tegen. Dus alles voor niets. Heb toen een mengsel gemaakt van kokosolie met Keltisch zout en daar mijn handen mee ingewreven en nu zijn ze weer helemaal goed. Of datnu de oplossing is, weet ik ook niet zeker, maar het lijkt er op.

Mijn moeder heeft nog Teunisbloemolie voor me besteld, omdat ze dacht dat dat zou helpen. Dat heb ik alleen nog niet in huis.

Grappig is dat bij mij thuis mijn moeder (85) keltisch zeezout is gaan gebruiken en nog een aantal andere zaken. Zij gaat wel mee met mij, mijn kinderen lachen erom en raken geïrriteerd. Daarom ben ik blij om de raadgevingen hier te lezen, daar kan ik ook wel wat mee. Je ziet, je bent nooit te oud of te jong om bij te leren.