Re: Vetverbranding

#19162

Anoniem

De meeste verkopen zouden stijgen (in de gemiddelde winkel) als de verkopers meer artikelkennis zouden hebben. Op school leerde ik dat artikelkennis 1 van de belangrijkste dingen is die een winkel zich eigen kan maken (en behouden).

In een supermarkt wordt het vaak over het hoofd gezien en is het kennelijk niet te betalen, om artikelkennis toe te passen. Er is geen adviesgesprek, er is geen of nauwelijks klantcontact en de klant staat al helemaal niet centraal in de doorsnee supermarkt.

Ik kom er ook liever niet meer. Maar ook in de speciaalzaken is de artikelkennis ver te zoeken. Waarom zou ik ergens honderden euro’s besteden bij een winkel waarvan de medewerker me niet eens een advies kan geven of kan uitleggen wat het verschil tussen de producten is? De verpakking lezen kan ik zelf ook wel. Ik wil argumenten horen waar ik zelf geen notie van heb.

Anno 2011 is de relatie met de klant weer veel belangrijker geworden en dat zullen we gaan merken. Men is bereid meer te betalen voor een betere koopervaring. Supermarkten zullen hierbij het gros blijven bedienen, maar de mensen die kwaliteit willen gaan niet meer naar de supermarkt.