Re: Vetverbranding

Webmaster
Bijdrager
Quote:
Hoe merk je dan dat je crashed en niet met koolhydraten moet stoppen en elke dag 100 gram moet eten?

Kijk naar de volgende uitspraken van boselfje:

Quote:
Ik vind het heel lastig, merk dat ik op het moment ook een beetje bang ben om het niet goed te doen.

Quote:
Leuk dat je dat zegt, ik heb net twee lepeltjes honing genomen, na mijn derde beker yoghurt vandaag:) En ik voel rust in mijn lijf zakken, ik ben steeds onrustig en blijf naar de keuken lopen.

Hieruit spreekt angst en onrust, die verdwijnt na de consumptie van slechts een klein beetje koolhydraten. De bijnieren zijn verzwakt en ongetwijfeld de lever/gal-functie ook, waardoor de overgang van suikerverbranding naar vetverbranding niet zo soepel verloopt als gewenst. Het lichaam kan dan onvoldoende op vet draaien en krijgt tot overmaat van ramp dan ook nog eens te weinig suiker. Het gevolg: angst en onrust. Stress dus! Hierdoor verzwakken de bijnieren nog verder. Slechts een klein beetje koolhydraten kan dit probleem oplossen i.p.v. ijzerenheinig proberen het lichaam richting vetverbranding te dwingen. Dit laat zich niet forceren, dat was ook de grote denkfout van Atkins!

Mike