Re: Vetverbranding

Webmaster
Bijdrager

Je hebt de bewuste post gevonden! Het relevante citaat hier:

Quote:
Waar ik een overdosis vet door kreeg was toen ik een keer een versie maakte waarbij ik zowel voor de kool als het gehakt als de bechamelsaus ieder een half pakje boter gebruikte! Het vet droop letterlijk uit het gerecht, we hebben het hier over anderhalf pakje boter, plus kaas, melk en vet vlees! Ik vond het heerlijk, maar mijn lichaam dacht er anders over en ik zat de dagen erna onder de bulten op mijn gezicht.

Een andere keer ging ik te ver door mijn curryrecept te maken. In plaats van tomaten en tomatensaus gebruik ik tegenwoordig 2 grote blikken (400 ml.) kokosmelk plus een halve liter volle yoghurt. Dat is al een hoop vet, maar ik wilde wel eens weten hoe het uitpakte met 3 blikken kokosmelk. We hebben het dus over 1200 ml. kokosmelk, plus 500 ml. volle yoghurt! Opnieuw vond ik het zalig, maar ik zat daarna weer dagenlang onder de bulten. Snap je nou wat ik bedoel dat menigeen hierdoor gevloerd wordt? Alleen mijn normale inname van vet zal menigeen al doen kokhalzen!

Ik waarschuw hier wel degelijk voor overdaad die schaadt. Om je vraag te beantwoorden, de ingredienten die jij aanhaalt uit mijn post zitten allemaal in mijn curry, die ik overigens vandaag weer ga maken, yum-yum!

Mike