Re: Vetverbranding

autumn
Bijdrager

Dat verklaart misschien ook wel waarom natuurvolkeren zoals Indianen ook zo gevoelig zijn voor alcohol.

Ik zie ook wel een andere verklaring voor dit verschijnsel. In mijn ogen zijn zowel alcohol als suiker giftige, verslavende en bewustzijnsvernauwende drugs. Het zijn middelen die je trilling verlagen. Praktisch iedereen wordt met een suikerverslaving of koolhydraatverslaving groot gebracht en praktisch iedereen heeft in zijn systeem de herinnering hieraan, wanneer die gestopt is met het gebruik hiervan. Ook velen hebben nader kennis gemaakt met alcohol en kennen een verslavingsfactor die van uit gaat, ook al hebben ze nooit serieuze verslavingsproblemen met alcohol gehad.

Door een drug (alcohol, suiker, chemische drugs) te nemen wordt je trilling verlaagd en kan er een oud verslavingsmechanisme worden geactiveerd. Als ik suiker eet, dan ben ik er in dagen erna gevoeliger voor om nogmaals verleid te worden door zoetigheid. Ook zie je vaak dat de ene drugs of het ene verslavingsmechanisme de andere activeert. Er zijn legio mensen die in het dagelijks leven nooit roken, maar dit niet kunnen laten zodra ze alcohol gedronken hebben. Alcohol drinken is een aanslag op je levensmoraal! En zodra die zwak wordt, kom je des te sneller in de verleiding om andere goedkope troep te gaan eten of consumeren, hetzij fastfood of schadelijke genotmiddelen…