Re: Vetverbranding

ikke
Bijdrager

Ik maak inderdaad ook ghee. Ben niet van plan om 10 euro voor een klein potje te gaan betalen als ik het ook zelf kan maken.

Pas sinds een week eet ik heel anders dan daarvoor, maar ik doe wel mijn best om veel vet erbij te doen. Heb het niet gewogen, maar ik heb de afgelopen week ongeveer ghee van 1 kg boter gegeten. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik eigenlijk alle maaltijden warm eet. Ik heb sommige dagen maar 1 maaltijd op en op andere 2 of soms zelfs 3 (als ik heel veel honger had). Ik denk dat ik ongeveer 12 maaltijd heb gegeten deze week, dus dat betekent dat ik pakweg de ghee uit 60 gram boter per maaltijd op heb. Als ik vanavond ga koken, zal ik het ook eens wegen.

Moet er trouwens wel bij zeggen dat ik soms nog een soort van leverflushshake maak: ongeveer 50 ml olijfolie met grapefruitsap. Vind ik gewoon lekker.

Naast de ghee zit er vrij weinig vet in mijn maaltijd: ik gebruik verder geen zuivel, ben nog niet aan het experimenteren gegaan met kokosmelk/-crème en ik ben geen fan van vet (“doorregen”) vlees. Daar zitten mogelijkheden tot vetverhoging en die ga ik dan ook zeker nog aanpakken.

Heb overigens ook mijn koolhydraten drastisch geminderd en eet nu per dag maximaal 75 gram rijst (maar soms ook wel 40). Soms zitten er wel worteltjes tussen mijn groente (ik tel dat toch wel mee als bron van koolhydraten).