Re: Teveel afvallen in gewicht

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Teveel afvallen in gewicht Re: Teveel afvallen in gewicht

#58850

Poekie
Moderator

Ik heb net deze reactie gemaild:

Quote:
Zelf adviseer ik het volgende:

De banaan laten staan, dit is een pure zetmeel/suiker bom. Verder, als je fruit gebruikt dan alleen zuur fruit.

Als ik zelf zo aan het zoeken zou zijn naar een betere gezondheid (lees in jullie geval meer gewicht) dan zou ik zeer zeker geen koffie meer drinken. Er zijn mensen die zeggen: ja maar, voorheen dronk ik veel meer wat kan zo’n koppie (of twee) nu voor kwaad. Probeer het maar eens te laten staan dan zul je zien dat het een pure verslaving is.

Hier het verhaal van Mike over [url=http://]koffie en brood[/url]http://www.fonteine.com/mike_donkers.html nog maar erbij gezet.

Linzen bevatten (net als alle bonen, peulvruchten, pitten, zaden en noten) fytinezuur:

Fytinezuur

Alle zaden, granen, bonen, noten en peulvruchten bevatten fytinezuur dat de enzymatische levensvonk tegenhoudt die ervoor zorgt dat ze gaan ontkiemen waardoor de levenskracht vrij komt. Door blootstelling aan water zijn de omstandigheden hiervoor juist en lekt het fytinezuur weg. Wel het water weggooien waarin geweekt wordt! Fytinezuur remt en blokkeert mineralen en enzymen, waardoor deze weliswaar in de voeding zitten maar niet beschikbaar worden voor je lichaam. Foute boel dus!

Fytinezuur zorgt ervoor dat het lichaam calcium gaat lenen uit zijn eigen skeletstructuur. Daarnaast is er bewijs dat fytinezuur ook ten koste gaat van je voorraad aan vitamine C en D omdat beide vitamines fytinezuur neutraliseren. Vandaar dat de consumptie van scheepsbeschuit leidde tot scheurbuik bij matrozen. tekst van Mike.

aardappelen zijn nachtschades. En macaroni zijn granen, en nog de verkeerde ook.

Eet dan in ieder geval de juiste koolhydraten: honing, glutenvrije granen (witte basmatirijst, quinoa, gierst en boekweit).

De groentes in ieder geval verhitten: wokken, koken, bakken, stomen.

Dit breekt de cellulose (verhoutte delen) af, wat beter is voor de darmen.

Gedroogd fruit zijn suikerbommetjes, dat is nog erger dan vers fruit, gedroogd bevat fruit veel meer suikers. Uit den boze.

Verder zullen we zien wat voor reacties er komen.

Lia