Re: sport

#23698

Anoniem

@Janse In de paleowereld zijn ze ook heel enthousiast over barefoot-walking,als dit echter iets te moeilijk wordt (kou,natheid etc.) dan zou je eens kunnen kijken voor Vibram Five Fingers.

@enjoy Mark Sisson heeft in The Primal Blueprint geschreven wat optimaal zou zijn qua beweging voor een goede gezondheid. (Het klinkt allemaal logisch,ook veel succesverhalen,hoewel mn hoofd nog steeds niet erbij kan dat in principe zo weinig echt vh sportgedeelte genoeg zou zijn na jarenlang intensieve cardio op een hoge frequentie.)

Het blijft een dubbel iets voor mij….achteraf gezien in mijn beleving iets om (veel) te kunnen eten en een redelijk model te behouden.(en toentertijd ook eten&genieten waar ik gevoelsmatig zin in had.Je kunnen verheugen op een al dan/niet grote lekkere maaltijd.)

Maar….nu merk ik ook,ondanks dat ik toen om andere redenen ging,dat ik me wel beter voelde mentaal&voldaan en (soms) energieker of juist rustig/moe&voldaan,daarbij bedacht ik mn meest en best creatieve projecten tijdens het sporten!

Daarbij kwam ik laatst een vd richtlijnen van Dr.Burrascano tegen (een int.Lyme arts) waarin hij beschrijft dat vigorous exercise opbouwend naar zo’n 4dagen per week uitstekend zijn om Lyme tegen te gaan.

http://www.lymeneteurope.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=82

Ik ben er nog niet uit wat betreft de voor- en tegens. Ik moet Burrascano ook gelijk geven,dmv zelf experimentatie,dat bij mij op mn kont zitten grootste gedeelte vd dag averechts werkt…word ik alleen maar vermoeider/luier/lethargischer van.Daarbij had ik t idee,ondanks andere voeding,dat ik in mn sportperiode nog een stuk gezonder was.