Re: (Rauwe) melk

Anoniem

Hoi Dia,

Ik heb een soortgelijke ervaring na een behandeling van de osteopaat. Jaren geleden heb ik een rughernia gehad. De osteopaat heeft na diverse behandelingen de hernia weggekregen waar ik superblij mee was. Hij constateerde toen ook dat ik verklevingen had in mijn buik. Dat kon ook kloppen omdat ik diverse flinke ontstekingen in mijn buik heb gehad. Hij kon die verklevingen oprekken waardoor de buikpijn wegging. En inderdaad het hielp. Na een aantal jaren kwam de buikpijn weer terug en dus volgde een behandeling bij de osteopaat. Na deze laatste behandeling kreeg ik ontzettende buikpijn en hevige diarree. Het voelde alsof er allemaal naalden in mijn buik zaten. Na een paar dagen werd de pijn minder maar ik heb zeker 6 weken iedere ochtend hevige diarree gehad. De osteopaat kon de pijn en diarree niet verklaren en zag geen verband met de behandeling. Daarna ben ik niet meer bij die osteopaat geweest.

Vorig jaar ben ik regelmatig bij een acupuncturiste geweest voor een aantal klachten. Met haar ook gesproken over ontgiften en daarvoor kon zij ook wat naaldjes zetten, met name rond de buikstreek. Nou dat heb ik geweten. Na 1,5 dag ontstond dezelfde buikpijn en diarree als wat ik destijds bij de behandeling van de osteopaat heb ervaren. In eerste instantie dacht ik dat ik een flinke buikgriep had en zag de link niet met de acupunctuur. Toen ik na een maand weer een acupunctuur behandeling had en daaropvolgend dezelfde reactie kreeg zag ik het verband. Volgens mij was het puur ontgiften. Ook de acupuncturiste vond de reactie wel erg heftig en dacht dat er van een buikgriep sprake was. Maar ik vond het wel heel toevallig. Na 2 behandelingen 2 x dezelfde reactie. En voor mijn gevoel voelde het hetzelfde als na de behandeling bij de osteopaat.

Dus terugkomend op jouw klachten. Ikzelf denk dat de “zachte” behandeling bij de osteopaat toch meer effect heeft dan je zou willen.

Bij mijn ging de diarree langzaam over. Dia, ik hoop dat dat bij jou ook zo is. En daarnaast werkt rauwe melk volgens mij ook nog ontgiftend, tenmijnste bij mij wel. Ik denk dus ook niet dat je ineens niet meer tegen rauwe melk kunt. Het heeft denk ik wat tijd nodig en zou het over een paar weekjes weer proberen.

Sterkte ermee.