Re: “prikkeldraad”nieren

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid "prikkeldraad"nieren Re: “prikkeldraad”nieren

#56773

Webmaster
Bijdrager
Quote:
Moet natriumbicarbonaat ingenomen worden in combinatie met water of kan dit gewoon als rijsmiddel aan b.v. glutenvrij brood worden toegevoegd ? Misschien een vreemde vraag maar wij hebben in onze keukenkast natriumbicarbonaat staan en bij de gebruiksaanwijzing staat een dosering van 1/2 lepeltje per bereiding. Tegenwoordig bak ik ons brood zelf en ik overweeg het natriumbicarbonaat op deze manier tot me te nemen in de hoop dat mijn man en 2 kinderen er ook voordelen van ondervinden.

Nee hoor, geen vreemde vraag. Natriumbicarbonaat heet niet voor niets ‘baking soda’. Van oudsher wordt ermee gebakken en het zat vroeger dus in de voeding. Er is echter 1 nadeel verbonden aan ermee bakken, nl. niet de bica zelf, maar de koolhydraten en de gluten die je binnenkrijgt via je baksels. Drinken is m.i. dus een betere optie. Als je wat dan ook drinkt, omzeil je ook de spijsvertering, een goed idee want de meesten van ons hebben in meer of mindere mate spijsverteringsproblemen. Maar als dit de manier is je man en kinderen dit ook binnen te laten krijgen is dit natuurlijk nog altijd beter dan helemaal niets!

Quote:
Hier ook al roggebrood (met toegevoegd water) gebakken om de reden dat dit voedzaam is en dit van nature veel ijzer en magnesium bevat en ik hier tekorten van had.

Waar we nu toch echt vanaf moeten is denken dat plantaardige voedselbronnen onze voedingstekorten gaan opheffen. Dierlijk voedsel bevat dermate veel geconcentreerde voedingswaarde, dat het allereerst plantaardig voedsel met twee vingers in de neus verslaat en daatnaast bespaar je jezelf de inname van al dat zetmeel en die koolhydraten. Ik verwijs opnieuw naar deze topic.

Quote:
Trouwens hier ook alvleesklierklachten gehad.

Des te meer reden om uit te kijken met alles wat je glucosespiegel (bloedsuiker) verhoogt. Lees dit artikel.

Quote:
Wat denk jij trouwens over het eten van aardappelen (friet niet meegenomen) bij de hoofdmaaltijd.

Uit alles blijkt dat je nog steeds gevoelsmatig je te veel vasthoudt aan zetmeelrijke plantaardige voeding i.p.v. vet- en eiwitrijke dierlijke voeding. Aardappelen zijn om twee redenen niet goed: het is zetmeel en zetmeel verhoogt je bloedsuikerspiegel en het is een nachtschade die o.a. nicotine (!) bevat.

Mike