Re: Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het? Re: Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

Webmaster
Bijdrager

Laat ik allereerst zeggen dat dit fantastisch nieuws is! Door de verhoogde zuurstoftoevoer via de Oxy is je lichaam nu in staat om zich in sneltreintempo te bevrijden van allerlei ongewenste, aangekoekte ellende. De kleuren spreken boekdelen, ik herken het maar al te goed. Ook zes maal daags ontlasting is voor mij niets vreemds, zelfs nu niet, na 3 jaar WAPF! Recentelijk met natriumbicarbonaat nog 6 keer op een dag geweest. Het zure herken ik en ook de groene, maar ook grijze, brijachtige structuur herken ik.

De meest voor de hand liggende oorzaak van grizje ontlasting is onvoldoende uitstoot van gal. Gal is belangrijk voor de vetvertering, vandaar dat deze ontlasting een vette brij is. Gal hoort ontlasting bruin te kleuren, dus een lichte kleur duidt op te weinig gal. Daarentegen duidt de groene kleur van de dagen daarvoor juist op pure gal. Er is dus het een en ander gaande en het zal nog wel even duren voordat jouw lever en galblaas zich hebben gestabiliseerd.

Zoals Barry Stevens vroeger zei: Gewoon doorgaan! (lezen met een Engels accent)

Mike