Re: Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het? Re: Ontlasting: hoe is/was die van jullie en wat zegt het?

Anoniem

Op een röntgenfoto van de dikke darm wees het uit, dat ik ernstige tot zeer ernstige constipatie heb. Zowel het dalende als het stijgende deel én het middelste gedeelte van het colon laat veel (verharde) feaces zien. Bij palpatie was nauwelijks peristaltiek waarneembaar. Wat ik een beetje raar vind, aangezien het toch vaak rommelt in mijn buik, veel last van ophoping van gas ook. (pijnlijk vaak) Gevolg van jarenlange eetstoornis denk ik. Ook is los laten niet mijn sterke kant, hoe graag ik dit ook zou willen. Dat graag willen houdt waarschijnlijk al het loslaten tegen.

Van de internist heb ik poedertjes gekregen, die ik dus echt niet ga nemen. Op dit moment zijn de enige vezels die ik eet, kokosvezels. Sommige mensen in mijn omgeving vinden het dom van me dat ik die zakjes met poeder niet neem.

Ik las hier in een ander topic over oxy powder, dit wil ik gaan proberen. Het schijnt dat je darmen daar van opknappen en ik las op de site van raw food, dat er ook geen gewenning op treedt. Dus langdurig te gebruiken indien nodig. Klopt dit? En kun je dit gewoon nemen als je werkt? (ivm dunne ontlasting en gasvorming)

Vandaag wel ontlasting gehad, maar dat was weer een dag of 3 geleden. Daarna voel ik me wat misselijk en vermoeid. En ook duidelijk het gevoel dat er niet alles uit is. De kleur lijkt wel dat er desondanks wat ontgiften plaats vindt: groenig van kleur. Wel plakkerig.