Re: Nieuwsbrieven

#24913

Webmaster
Bijdrager
Quote:
Nierstenen kunnen het best voorkomen worden door:

Ervoor te zorgen dat je voldoende water drinkt: 1,5L – 2L per dag

De voorkeur te geven aan plantaardige eiwitten: boontjes, linzen, peulvruchten en soja

Amandel-, rijst- of havermelk te drinken i.p.v. koemelk of andere dierlijke melksoorten

Zuur (20%) – base (80%) evenwicht te respecteren: het eten van dierlijke eiwitten en geraffineerde suikers zoals brood, pasta, snoepgoed te beperken en vnl. dagelijkse voeding te voorzien van heel veel groenten, 2-3 fruit en op regelmatige basis: aardappelen, amandelen en soja

Calcium in de botten te houden door enerzijds het lichaam te voorzien van voldoende magnesium, Vitamine D, Vitamine K2, inositol en boor, anderzijds op regelmatige tijdstippen te bewegen en te ontstressen!

Toch nog een poging om een en ander te ontzenuwen:

1,5-2 liter water per dag zorgt ervoor dat je om de haverklap naar het toilet loopt. ‘Spoelt de nieren,’ zegt men dan. Volgens mij zegt het lichaam dat het helemaal niet zit te wachten op al dat water. Bovendien verdun je hiermee structureel je spijsverteringssappen, waaronder je maagzuur. Waar het lichaam werkelijk op zit te wachten is waterSTOF, de bouwsteen van water. Verzadigde vetten zijn rijk aan op elkaar gepakte waterstofmoleculen en hydrateren daarmee beter dan water. Eet of drink je verzadigd vet en je zult merken dat je urenlang geen dorst hebt en ook niet voortdurend naar de WC hoeft.

Plantaardige eiwitten zijn niet compleet, alleen dierlijke eiwitten zijn compleet. Hiermee wordt bedoeld dat er 8 (volgens sommigen 9) essentiele aminozuren in zitten, die uitsluitend uit voedsel moeten worden verkregen. David Wolfe beweert dat een aantal superfoods als bijv. de goji-bes, ook complete eiwitten zijn, maar je moet dan zoveel bessen eten om aan de eiwitbehoefte van je lichaam te voldoen dat dit onbegonnen werk is. Er zijn veganisten die bonen met rijst combineren en zo complete eiwitten creeren, maar opnieuw moet je er dan meer van eten dan je op kan, plus je krijgt dan een overdaad aan zetmeel binnen. Er is hier een heel informatief artikel over geschreven, dat op de Amerikaanse WAPF-site staat:

http://www.westonaprice.org/vegetarianism-and-plant-foods/protein-building-blocks-of-the-body

Koemelk is natuurlijk, commerciele amandel-, haver- of rijstmelk uit een pak is dit niet, dit is zwaar bewerkte rommel. Ik heb het hier uiteraard wel over RAUWE koemelk. Keer op keer wordt er geen onderscheid gemaakt tussen bewerkte en onbewerkte melk en dit leidt tot veel verwarring, misverstanden en disinformatie. Dat gezegd hebbende, zijn er mensen wier nieren daadwerkelijk niet goed reageren op koemelk. Maar dat is nog steeds geen reden om plantaardige nepmelk te drinken!

De zuur-base-theorie is failliet en achterhaald. Zo’n beetje alle alternatieve artsen en therapeuten geloven in deze volkomen simplistische en onzinnige theorie. Weston Price waarschuwde al in 1939 in zijn boek voor deze ‘modetheorie’, zoals hij het noemde. Nu, ruim 70 jaar later, zitten we nog steeds met deze onbewezen en stupide gedachtengang opgescheept. Zie dit artikel voor meer.

Soja is een beruchte mineraalrover en hormoonverstoorder. Wie dit anno nu nog aanbeveelt loopt hopeloos achter de feiten aan. Opvallend is dat de verkondigers van de irrelevante zuur-base-theorie vaak ook degenen zijn die soja promoten en ons, evenals de reguliere kant, proberen te sturen richting vegetarisme. Ze maken dus onderdeel uit van dezelfde agenda, vaak zonder het te weten.

De orthomoleculaire hoek is een alternatieve versie van de reguliere pilletjes, poedertjes en tabletjes en men heeft eveneens weinig kaas gegeten van voeding. Wat mij betreft dus weinig verwarring, alleen maar als je je zelf snel laat verwarren.

Mike