Re: natriumbicarbonaat

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid natriumbicarbonaat Re: natriumbicarbonaat

Anoniem
Quote:
Ik heb het artikel waar vrysuyver naar verwijst gelezen. Volgens deze arts moet je een kwart theelepel bica in een glas water ‘s ochtend vroeg op de nuchtere maag drinken. Als je binnen vijf minuten (liefst binnen 2-3 minuten) moet boeren, heb je volgens deze arts voldoende maagzuur. Ik heb deze test gedaan en ik ben geslaagd! Maar ik wist al dat ik voldoende maagzuur had, want ik heb alle andere symptomen verbonden aan te weinig maagzuur niet (opgezette buik, winderigheid, brandend maagzuur, etc.).

Ik ben ook geslaagd, maar dat kan ik me bijna niet indenken.. of de test is niet helemaal betrouwbaar. Ik heb geen symptomen meer maar ik gebruik nog steeds 1-2 capsules betaïne hcl na zwaardere (veel vlees) maaltijden. Dat ik dat nog nodig heb blijkt uit het feit dat 1 capsule bijna nooit klachten geeft, de tweede capsule meestal een beetje en een heel enkele keer neem ik een derde maar die geeft eigenlijk altijd zuurbranden. Een jaar geleden kon ik er gemakkelijk 4 of 5 hebben.

Mijn ervaring is ook dat rauw vlees (‘rare’ gebakken steak) veel beter verteert en veel minder maagzuur nodig heeft. 1 capsule voor de zekerheid ingenomen geeft dan al klachten.

Hilda