Re: Moestuin

E123
Bijdrager
Quote:
Je kunt ook een magnetische val voor water (watertrap) maken en daarmee je tuin besproeien.

Dat bedoel ik dus met kennis van de bodem. Een magnetische watertrap??? 😕 Wat is dat dan weer? 🙂

Quote:
Nee, je hebt geen EM meer nodig als je al kefir en kombucha gebruikt

Mooi, dat dacht ik eigenlijk al. Dit is echt perfect, want kefir en kombucha zijn supersimpel te maken en heb ik altijd wel in de kast staan. Die EM moet je toch weer steeds kopen, en al is dit fantastisch spul, toch vind ik het iets minder natuurlijk dan met echte voeding werken zoals kefir en kombucha. Ook die bokashi starter kost €5.95 per zak, dus als kombucha ook werkt zou dat perfect zijn. Toch vraag ik me af of het wel werkt, die bokashi-emmer sluit luchtdicht af, en kombucha heeft toch wel wat zuurstof nodig volgens mij. Ik ga het in elk geval testen.

Quote:
De meeste zijn tegenwoordig zuurstof gebleekt of helemaal niet gebleekt. Je drinkt er immers ook thee van, is dat niet ongezond anders?

Ik bedoelde eigenlijk alleen of het wel goed gefermenteerd/gecomposteerd kan worden. Maar als de wormen er gek op zijn, dan zal het wel goed zijn. Scheelt me weer een hoop gepruts met die theezakjes..

Quote:
Experimenteer!

Jazeker, dit is het eerste jaar dat ik echt mijn eigen tuintje heb en er alles mee kan doen wat ik zelf wil. Ik heb dus nog niet zoveel ervaring met tuinieren, maar ik vind het in elk geval fantastisch leuk om te doen. 😀