Re: Levertraan, wat doet het met je?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Levertraan, wat doet het met je? Re: Levertraan, wat doet het met je?

Chiko
Lid

Enkele punten Caveman:

– Het feit dat je je niet moe voelt rond 10/11 uur, betekent al dat er iets mis is. Je kan goed slapen, energievol voelen in de ochtend, en genoeg uren van slaap hebben, maar dat staat los van wat er op lange termijn kan gebeuren en/of dat idd je heling vertraagd. Zoals Dr. Jack Kruse het zegt, is het mogelijk dat: “your diurnal clocks in the brain, the liver, and muscles are all disordered” Het is belangrijk voor alle functies in het lichaam, dat je op een manier handelt dat het meest natuurlijk is voor je biologische klok.

– Het is goed dat je een verbetering ziet, maar don’t stop there! 😀

– Het beste is om zsm na het opstaan te eten. Dit is volgens Dr. Kruse een manier om je diurnal clocks weer op één lijn te zetten. Ik volg zijn protocol, en ik kan je zeggen dat mijn lichaam veel beter werkt. Ik kan nu bijv. niet meer tot 2 uur wakker blijven, als ik dat doe, dan is mijn volgende dag helemaal verpest, ik krijg dan o.a. een hoofdpijn.

Toen drong het tot me door hoe belangrijk slaap, op de goede manier, is.

Vroeger kon ik tot heel laat opblijven, lekker slapen, en geen problemen ondervinden de volgende dag. Dat ik gevoelig ben geworden voor licht en donker doordat ik o.a. keuzes heb gemaakt die in lijn zijn met mijn biologische klok is alleen maar een teken dat ik de goeie kant op ga. Ik word nu ook slaperig rond 10/11 uur wat ook een teken is dat mijn klok goed reageert op de omgeving.

Ik slaap nu rond 10/11 uur en word vanzelf wakker om 7 uur.

Anyhow, just saying :mrgreen: