Re: Levertraan, wat doet het met je?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Levertraan, wat doet het met je? Re: Levertraan, wat doet het met je?

E123
Bijdrager

Oke, nog even een paar vraagjes over de levertraan en boterolie. Het is vast al gezegd, maar ik ben te lui om dit hele topic door te lezen 😀

Weston Price kwam erachter dat levertraan in combinatie met boterolie vele malen beter werkt dan wanneer je deze apart neemt.

Als je de levertraan apart neemt, dan werd hier altijd een theelepel per dag (5ml) geadviseerd. De boterolie wordt bij vitavie een halve theelepel per dag aangeraden.

Maar bij de Blue Ice Royal Therapeutics, wat een mix is van levertraan en boterolie wordt in totaal een half theelepeltje per dag aangeraden.

De goedkoopste oplossing is dus volgens mij de levertraan en de boterolie los kopen en zelf mixen? Of zie ik dit nou verkeerd?

Kan iemand aub nog 1 keertje zeggen wat nou de perfecte hoeveelheid levertraan/boterolie is die je per dag kan nemen?

En dan nog een vraagje. WP heeft het er in zijn boek over dat de boter die een diep geel/oranje kleur heeft vele malen meer voedingsstoffen bevat dan de boter die de meeste mensen eten. Nu ken ik maar 1 boter die deze diep geel-oranje kleur heeft en dat is de ghee van Remeker.

Zou ik dus ipv de Blue Ice Royal van vitavie niet gewoon elke dag een flinke theelepel Remeker ghee samen met de blue ice levertraan kunnen nemen?