Re: Leverreiniging vertaling

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Leverreiniging vertaling Re: Leverreiniging vertaling

Rapunzel
Bijdrager

Ik zat laatst op een terrasje in Heusden toen ik een man en een vrouw aan het tafeltje achter me hoorde praten. De vrouw zei: ‘dan ga je toch op het Sonja Bakker dieet…’ Voor ik het wist had ik mezelf omgedraaid en riep ik ‘niet doen hoor! Dat is helemaal niet goed!’ naar het verbijsterde stel.’Al die peperkoek en die eierkoeken, al die suiker…. Dat is hartstikke slecht’. ‘Maar in peperkoek zit toch helemaal niet zoveel suiker?’ zei de vrouw ‘en het is ook niet zo vet.’ ‘Maar vet is goed! Vet heb je nodig!’brulde ik. ‘Vet maakt niet vet! Het zijn de koolhydraten die het hem doen.’ Ze keken me echt aan alsof ze met een of ander zonderling figuur te maken hadden. ‘En ik bedoel roomboter!’voegde ik er nog aan toe. Later was de vrouw naar de wc en wij gingen weer verder. Ik liep langs de man en zei nog een keer: ‘Niet doen hoor!’ De man schoot in de lach. Ik voelde wel dat het aan hem niet zou liggen. Hij moest het gewoon van háár.