Re: Kokosolie

#58808

E123
Bijdrager

Danny,

Zoals Dirtsa al aangeeft eet je teveel koolhydraten (dus suikers) en veel te weinig (verzadigd) vet. Minderen dus met fruit en brood. Kies liever voor glutenvrije granen. Speltkiembrood is bijvoorbeeld een stuk beter. Hier is het fytinezuur en gluten grotendeels afgebroken.

Met al die zaden laad je je lichaam ook vol met fytinezuren. Deze blokkeren de opname van mineralen en roven je leeg van o.a. vit c. Bovendien bevatten ze een flinke lading omega 6. Opzich is omega 6 prima, maar je verhouding tot omega 3 klopt niet op deze manier. Tekorten aan omega 3 worden ook vaak in verband gebracht met huidklachten.

Verder zie ik gojibessen, paprika en tomaten. Dit zijn nachtschades en helemaal niet zo gezond als altijd beweerd wordt. Op dit forum en de site van Lia is daar meer over te vinden.

Quote:
Supplementen slik ik chlorella en vitamine c en vitamine d 3 van bonusan.

Geisoleerde vitamine d3 is niet altijd verstandig om te nemen. Je berooft hierdoor je lichaam weer van de vitamine A (belangrijke vitamine voor de huid!). Zoals ik al zei is een goed supplement voor jou gefermenteerde levertraan van het merk Blue Ice. Hierin zit EN veel vitamine A EN veel vitamine D EN veel lange ketens omega 3 vetten!

Quote:
ik heb een heel gevoelig zenuwgestel. Wat precies de oorzaak is, kan men niet zeggen.

Teveel suiker, veel te weinig vet, slechte omega 3/6 verhouding en vooral ook nachtschades.

Evan