Re: Ik stel mij opnieuw voor: Lievergezond

Forum Forums Stel jezelf even voor Ik stel mij opnieuw voor: Lievergezond Re: Ik stel mij opnieuw voor: Lievergezond

ruud
Bijdrager

Nou mensen, weer even een evaluatie van de afgelopen tijd:

ik was 15 kg aangekomen door meer vetten in mijn dieet in te voeren en als ik zo doorgegaan was, dan liep het nog verder uit de hand.

dus dat ging hem niet zijn.

ik ben inmiddels die kilo’s grotendeels weer kwijt (met hulp) en ik probeer nu eigenlijk toch zo min mogelijk koolhydraten uit meelprodukten te halen en dan maar twee keer per dag in elk geval iets van vlees/vis/een eitje/huttenkase of zo.

een knackebrod per dag is het maximale dat ik eet aan koolhydraten uit meelprodukten.

verder wel iets van kwark (ik ga kefir proberen binnenkort).

vet ligt echt niet makkelijk bij me dus dat moet ik echt doseren.

ik probeer wel levertraan en boterolie onder het eten naar binnen te krijgen.

op het moment heb ik nog steeds vrij veel klachten in mijn kno-gebied (ontstekingen) en hoofdpijnen en pijn onder mijn linkerrib (na te eten vooral): maar dat weet ik tot een minimum te krijgen door een half uur voor het eten spijsverteringsenzymen te gebruiken en erna gelijk een pil met rauwe gevriesdroogde pancreas.

wel een gedoe: maar ja, pijn is niet fijn.

ik heb mijn atlas recht laten zetten in de tussentijd.

maar ik merk er nu weinig van.

dingen die ik verder doe nu: allicinepillen, eens per week spuit ik mezelf in met homeopathisch maretakspul (weerstand), coloidaal zilver, cat’s claw, serrapeptase en nog wat voedingssupplementen (biergist). Verder nog een aantal kruiden: zoals mariadistel en ashwagandha (maak ik warme infusies van).

Verder doe ik om de dag voetenbadjes met twee eetlepels keltisch zeezout omdat ik via de gangbare weg de mineralen niet opneem.

Elke vier dagen ozoneer ik datzelfde voetenbadje: dat is goed voor mijn stofwisseling merk ik dan ook daarna vaak -stoelgang komt op gang.

Koffieklysma’s doe ik ook soms: nu twee keer in de week een tijdje weer sinds kort (was weer gestopt).

Oja en niet te vergeten: om de dag probeer ik wat uvb-licht tot mij te nemen (15 min).

mijn energiepijl lijkt iets vooruit te gaan te zijn de afgelopen tijd: verder ben ik redelijk stabiel (ook voor wat betreft irritante klachten die maar niet weggaan).