Re: hier komt Rapunzel

Forum Forums Stel jezelf even voor hier komt Rapunzel Re: hier komt Rapunzel

Rapunzel
Bijdrager

Ik weet nu hoe het voelt om een aambeeld in te slikken. 🙂

Ik heb het over de 5 à 6 eetlepels witte basmati rijst die ik van de week heb gegeten tegen lage metabolische energie. En ik zat de dag erna hartstikke verstopt ook. Ik had de koffie klysma benodigdheden maar weer klaargezet maar na afloop voelde ik me helemaal afschuwelijk! Heel de dag ben ik licht misselijk geweest, hongerloos, beetje een zere buik, af en toe rillerig en ik had nergens zin in. Quinoa en linzen, daar weet mijn lichaam wel weg mee, bataat is een klein beetje dubieus, maar met witte basmati rijst kan het kennelijk helemaal niets. Vanaf het moment dat ik die rijst gegeten heb was het alsof ik het de hele dag door voelde zitten in mijn maag. Tot de volgende ochtend 11 uur toe. Totaal geen trek, ik heb alleen maar gedronken. Misschien dat ik de dag van de basmati rijst mijn bijnieren een boost heb gegeven met al die koolhydraten maar de dag erna heb ik praktisch niets gegeten, dus dat heft elkaar weer op? Ik heb het denk ik verkeerd gedaan. Ik had op zijn GAPS met een theelepeltje moeten beginnen. Ook had ik – bedacht ik later – misschien de rijst af moeten spoelen na het koken zodat ik een deel van het zetmeel kwijt geraakt was. Er is ook nog een kleine mogelijkheid dat ik gewoon toch een beetje ziekjes was. Ja, ja…. wonderen bestaan nog, IK ziek! Die zondag was ik rillerig en nu kan ik toch echt zeggen dat ik het een beetje in mijn keel heb en ik heb een klein beetje een raar hoofd. Ik vind het heel wat. Mijn lichaam is weer in staat om iets van ‘ziekte’ te produceren. Ik noem het positief.

Met mijn ochtendtemperaturen valt het denk ik ook wel mee. Ik mat achtereenvolgens: 36.77, 36.75 en 36.88. Dat is hoger dan ik ooit heb gescoord in de ochtend! Als ik het me goed herinner had ik in september 2010 meestal iets rond 36.20.