Re: Bruine tanden door H202 ?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Bruine tanden door H202 ? Re: Bruine tanden door H202 ?

autumn
Bijdrager

@ Dirtsa

Quote:
Ik poets al anderhalf jaar met keltisch zout/kokosolie en 3& H202, en ik heb zelfs geen gevoelige tanden meer, en dat had ik echt extreem.

Dat is goed nieuws Dirtsa! Ik heb jouw tip nooit opgevolgd omdat ik altijd heb gedacht tandpasta nodig te hebben voor mijn gevoelige tanden, waar ik anders best veel last van kan hebben. En die last is zo groot dat ik bijvoorbeeld ook nooit zuur fruit, niet eens een beetje zuur. Hoe doe jij dat dan praktisch? Welke hoeveelheden van ieders? Meng je ze ter plekke voordat je gaat poetsen?

@ Dia & anderen

Quote:
Het maakt wel degelijk uit of je je tanden poetst met fg-H202 of niet. De reden waarom oil pulling werkt is dat het slijm in je speeksel doorlaatbaar is.

Inderdaad, je slijmvlies en speekselklieren nemen gemakkelijk stofjes op. Daarom wordt er soms ook geadviseerd om bepaalde middelen of medicijnen onder je tong of in je wangen te houden, zodat ze sneller worden opgenomen dan via inslikken.