Reageer op: Nederlandse politiek

Forum Forums Wereldpolitiek & nieuwsachtergronden Nederlandse politiek Reageer op: Nederlandse politiek

Binc
Bijdrager

Binc het lijkt misschien kort door de bocht maar ik heb er al heel wat gezien in de loop der jaren. We kozen hier voor de openbare lagere school voor onze kinderen. Daar zaten veel allochtonen op. Hun Kinderen moesten op school maar Nederlands leren dus kwamen ze op hun 4e met een enorme taalachterstand op school.
De veelal Turkse ouders maakten geen contact met de witte ouders. Op 1x na toen ik in de speeltuin was en er een Turkse moeder zonder al die andere turken was. Toen begon ze opeens in het nederlands tegem me te praten blijkbaar was het not done om met de nederlandse ouders op te trekken als er andere Turken bij waren.

Ook het arbeidsetos van immigranten is volledig anders dan van Nederlanders. Afspraken en tijden plannen is niet te doen. Ik kwam in mijn vorige baan veel bij mensen thuis. Ze kregen een tijdblok van 2 uur waarin ze thuis moesten zijn. 3x raden wie er het minst vaak waren.. als ik zei dan ga ik weer kon moeders opeens wel bellen en waren ze er binnen 5 min. Neergeslagen fietsen lagen in voortuinen te roesten..alles van de gemeente gekregen dus waardeloos???
Dus ik vind dat ik er inmiddels wel over kan oordelen.
Niet alle verantwoordelijkheid bij de overheid leggen.. wie hier een bestaan op wil bouwen moet daar zelf ook moeite voor doen.
Natuurlijk zijn er ook die het hartstikke goed doen.

Je bent de enige niet die dit idd ziet. Ik heb het zelf ook mee gemaakt. Alleen tegelijkertijd denk ik dat het ze gewoon te gemakkelijk word gemaakt. Het ontbreekt hier ook aan handhaving! Natuurlijk kunnen er allerlei wetten en regels bedacht worden. Maar als er geen handhaving is dan is het al snel makkelijk om gemakzuchtig te worden. Ik zei ook niet dat alleen de overheid verantwoordelijk is. Ik had het ook over hun eigen verantwoordelijkheid. Maar daarvoor moet de overheid strenger optreden en moeten idd veel mensen het stemrecht ontnomen worden, om te voorkomen dat de situatie blijft zoals deze is. Het zijn niet alleen die mensen die verantwoordelijk zijn. het zijn ook degenen die mogen kiezen en op de verkeerde partijen stemmen. Buiten het feit dat onder ons eigen volk ook idioten zijn. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar na dat incident in Nieuw Zeeland lees ik ineens ook berichten van mensen die neergeschoten zijn in Amstelveen. Incidenten in Amsterdam. Ik vraag mezelf af of er een verband is. Daarbij hadden we nog die idioot waarvan ik ze naam niet meer weet, die in Alphen zomaar even iedereen neer schoot! is eigen volk met stemrecht! Ook levensgevaarlijk!
Daar hoor ik niemand over.
Zie ik vandaag die foto’s van de mensen die in Nieuw Zeeland neergeschoten zijn word ik daar echt heel boos over! En wat doen we dan met de polen en Tsjechen die hier ook maar zichzelf huisvesten? Zij zouden net zo goed aan de wetten en regels moeten voldoen als de moslims. Hoe zit dat dan? Voorlopig heb ik het idee dat de blikken alleen richting de moslims gericht zijn terwijl we nog ander volk in ons land hebben.