Reageer op: Nederlandse politiek

Forum Forums Wereldpolitiek & nieuwsachtergronden Nederlandse politiek Reageer op: Nederlandse politiek

Binc
Bijdrager

Zover mijn informatie reikt krijgen ze na 5 jaar een permanente vergunning om te blijven.
Dat is dus precies het punt waarvan ik vind dat dit niet vanzelfsprekend moet kunnen zijn.
Ik ben het zeker met Mike eens dat het probleem bij de jongere generatie ligt. Wanneer die zich niet aan kunnen passen dan mogen ze vertrekken wat mij betreft.

Klinkt goed in theorie. Er is echter 1 probleem: moslims passen zich vaker niet aan dan wel. Daarnaast zijn ze vaak ongeletterd en zwakbegaafd door 50 generaties inteelt. Deze mensen zijn niet inzetbaar voor de westerse arbeidsmarkt en kosten meer geld dan dat ze opbrengen. Dit probleem hebben we nooit gehad met indo”s en suri’s, wel met moslims uit MENA-landen (Middle East – North Africa).

Voor degenen die zich niet aan kunnen passen is de enige optie een enkele reis retour! Dat zei ik al. Ik vind alleen wel dat de vraag blijft of ze zichzelf niet aan kunnen passen vanwege de huidige wetgeving die het allemaal te maken maakt door idd mensen die eigenlijk geen stemrecht zouden moeten hebben. Ik vind het alleen moeilijk aan te nemen dat deze mensen wel weten hoe ze met een koevoet of een breekijzer om weten te gaan om dingen te slopen, maar met datzelfde gereedschap zogenaamd niet zouden weten hoe ze iets kunnen bouwen om maar even een voorbeeld te geven. Wat je zegt over stemrecht op basis van verdiensten komt enigszins overeen met mijn argument op basis van prestatie. Ze kosten nu meer geld door middel van uitkeringen en toeslagen die ze ontvangen terwijl ze niks hoeven te doen. Het is toch bijna niet voor te stellen dat als deze mensen verplicht worden om in de praktijk mee te lopen bij de door mij genoemde beroepen ze niet snappen wat ervan ze verwacht word?