Reageer op: Bipolair

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Bipolair Reageer op: Bipolair

fatsnotbad
Sleutelbeheerder

Uit jouw link:

Om te genezen van een mentale stoornis, moet de persoon het oude, achterhaalde en beperkte ego loslaten en zich openen voor het onbekende. Wat ik bedoel met de Ego-dood, is het laten sterven van oude gewoontes, zodat de nieuwe een kans krijgen.

Deze ego-dood is geen kleinigheid – het voelt letterlijk alsof je ervoor kiest te sterven – en dit is wat het zo moeilijk maakt. Om te evolueren van je huidige staat, zal de stap voorwaarts hoogstwaarschijnlijk voelen als een confrontatie met de dood.

De hele tekst is een vage New Age-tekst, maar dit specifiek hoor ik regelmatig in die kringen: het ego is de vijand, het ego moet dood. New Age = Luciferiaans. Wat ik hiermee bedoel is dat ze altijd de non-dualiteit voorstaan, de totale ontkenning van de opsplitsing van het non-duale Al in twee tegenovergestelde duale polen, het mannelijke (yang) en het vrouwelijke (yin) in materiele vorm wordt totaal ontkend. De enige werkelijke spirituele verlichting zou voortkomen uit de ‘dood’ van het ego en daarmee dus de totale ontkenning van de UNIEKE ik-beleving van het individu. Het is om moe van te worden, zo vaak als dit voorkomt.

Als men het heeft over ‘ego’ dan is het van belang om eerst te definieren wat ego eigenlijk is. In mijn optiek zijn er twee soorten ego’s:

– een naar binnen trekkend ego, gebaseerd op angst
– een naar buiten duwend ego, gebaseerd op moed

In dit soort teksten doet men het voorkomen dat er geen ander ego bestaat dan het eerste. Wie leeft in angst zal nooit persoonlijke groei kennen. Het is waar dat veel, te veel mensen gevangen zitten in deze egobeleving en het klinkt dus logisch dat dit ego zal moeten ‘sterven’ willen ze verder kunnen voor hun persoonlijke ontwikkeling. Maar je moet deze mensen wel een werkbaar alternatief geven. New Age stuurt je altijd het bos in zonder kompas en dat is ook de satanische agenda achter deze beweging. Mensen wordt wijsgemaakt dat ze hun unieke ik-beleving moeten opgeven en moeten streven naar volmaakte objectiviteit. Vervolgens komen ze erachter dat dit een onhaalbare opgave is en dat ze telkens weer merken dat ze gewoon feilbare mensen zijn.

Zou men een alternatief bieden, nl. een positief ego dat graag op ontdekkingsreis gaat, dan word je niet opgescheept met een halve waarheid die je voortdurend in hetzelfde kringetje laat ronddraaien. Het negatieve, op angst gebaseerde ego is gesloten, maar het positieve, moedige ego houdt de geest open en leidt tot nieuwe ontdekkingen. Niet in de laatste plaats over jezelf, want alleen het ontdekkende ego is in staat tot zelfreflectie. De truc is dus niet om het ego op te geven, maar om het om te buigen. Hoeveel New Age-teksten ken jij die je dit vertellen?

Janneke, als nieuw forumlid ben je hier hopelijk om te leren. Eerder wees ik je al terecht i.v.m. die biogene aminen, nu weer dit. Het komt op mij over dat je jezelf moet bevrijden van veel aangeleerde flauwekul over voeding en spiritualiteit. Hopelijk laat je ego het toe om hiervoor open te staan. De mens beschikt als enige soort op aarde over vrije wil, gebruik deze om te groeien en niet om dezelfde oude koeien uit dezelfde sloten te halen.

Mike