Reageer op: Droge lippen door roomboter!?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Droge lippen door roomboter!? Reageer op: Droge lippen door roomboter!?

Godsgeschenk
Bijdrager

Ik heb jaren (misschien wel 30 jaar) een lipbalsem/lipgloss verslaving gehad. Kon nog niets meer drinken of ik moest smeren. Veel ervan zit tussen mijn oren.

Nu ben ik het ineens moe. Ik wil niet meer afhankelijk hiervan zijn. Dus ik ben een paar dagen geleden abrupt gestopt. Gevolg, kapotte lippen, gespleten, droge vellen etc. Maar ik wil dit doorzetten en ga zelfs de deur uit zonder iets op.
Heeft iemand een idee of ik het juist aanpak en of de huid zich van alleen zal herstellen.

Zo heb ik een tijd geleden ook gezichtscrème opgegeven. Soms smeer ik wel weer eens, maar ik moet zeggen dat de laatste tijd mijn gezicht ook wat drogig is. Misschien door de verwarming.

Mijn haar waste ik de laatste tijd met aleppozeep en spoelde het uit met een mengsel van appelazijn en water en dan met bijna koud eindigen. Nu was ik het alleen met water en voor de rest niets. Mijn kapster zegt dat dat geen probleem is en ik vind het haar beter dan met de aleppozeep/azijn.

Tja, een hele omschakeling. Ik ben er wel al langer mee bezig. Eerst omgeschakeld op allemaal natuurcosmetica en natuurverzorgingsproducten en nu dus bijna op nul.

Tja, ik wil dit echt doorzetten.
Maar goed, terug naar mijn vragen:
Zullen die droge lippen en gezicht zichzelf herstellen of ben ik verkeerd bezig? Eigenlijk zou een gezonde voeding toch genoeg moeten zijn.

Dorothé