Reageer op: Op zoek naar de juiste hulpverlener

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Op zoek naar de juiste hulpverlener Reageer op: Op zoek naar de juiste hulpverlener

Binc
Bijdrager

Dankjewel Liesje.
Ik denk dat heel veel mensen geen makkelijke jeugd hebben gehad en daar op latere leeftijd toch tegenaan lopen.
Dus jij hebt ook zo een ex gehad. Vreselijk! Het dreef mij op een gegeven moment echt tot machteloosheid dat soort gedrag. Helemaal als meneer gewoon deed waar ie zelf zin in had en geen rekening hield met mijn katten en mij, behalve zichzelf.
Wellicht herken je het wel.
Voortdurend afvragen wat je moet doen om dat te stoppen.
Ik negeerde het op een gegeven moment zelf ook. Maar inwendig kook je gewoon.
Voor wat betreft je opmerking over perfectionisme, sommige mensen zijn er heilig van overtuigd dat dat bestaat. Ik persoonlijk niet.
Het gevaar met perfectionisme is dat als je net denkt dat je daar bijna bent keihard weer helemaal onderaan bent. Dood vermoeiend om te streven naar perfectie. Het kost een hoop energie.
Ruim voordat ik mijn ex leerde kennen zat ik echt anders in elkaar dan in de hele periode met mijn ex.
In het verleden heb ik wel hulpverlening gehad. De beste hulpverlening die ik heb gehad is van iemand die oa heel veel wist over boeddhisme. Hij heeft 2 boeken geschreven. 1e deel heet het universele principe, en deel 2 heet de transparante mens, geschreven door Benchi. Bij hem heb ik destijds ook sessies gehad en daarnaast heb ik nog theorie lessen bij hem gedaan. Ik ben bezig met het zoeken in dozen naar deze boeken en mijn lesmateriaal. Ik wil mezelf weer even bij spijkeren en heb er behoefte aan om er weer in te duiken. We namen ook gesprekken op. Dat was destijds nog op een bandje. Hij liet je echt naar jezelf kijken en bij je gevoel komen. Hij gaf toen al aan dat menig mens denkt te weten wie ze zijn maar in werkelijkheid hun eigen chi niet kennen. Chi staat voor je innerlijke kind. Voor mij is het belangrijker om in mezelf te verdiepen iplv in boeken die over relaties gaan, dus de relatie met jezelf te kennen. Ergens onderweg ben ik het gewoon verloren.

https://www.bol.com/nl/p/2-het-universele-principe-de-transparante-mens/1001004002814562/