Reageer op: Op zoek naar de juiste hulpverlener

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Op zoek naar de juiste hulpverlener Reageer op: Op zoek naar de juiste hulpverlener

liesje
Bijdrager

Het huwelijk van mijn vader en moeder was niet ideaal, integendeel, maar voor de kinderen werd goed gezorgd.
Het huwelijk van mijn schoonouders was ook niet ideaal, ze zwegen elkaar dood. Maar ook daar werden de kinderen goed verzorgd.
Maar mijn ex ging mij ook doodzwijgen, maandenlang.
Ik zag het al voor me, op mijn oude dag met iemand samenleven die me absoluut niet waardeerde, met als voorbeeld zijn en mijn ouders.
Ik heb toen veel boeken gelezen over relaties en kreeg meer inzicht. En ik ben gescheiden, zonder daar ooit spijt van te hebben gehad.
Ik ben heel tevreden met het leven zoals ik dat momenteel leef, mijn kinderen zijn ook niet ideaal, vragen nooit hoe het met me gaat bv, willen er zelf niks van weten, behalve mijn dochter dan maar die heeft het zo druk met haar eigen gezin dat ze zelfs geen tijd heeft voor zichzelf.
Ik wil het verder nu niet over mezelf hebben, want ik kan er natuurlijk ook een boek over schrijven.
Ik wens je wel toe dat als je later oud bent en terugkijkt op de periode van nu dat je blij bent dat je het hebt gedaan. Uit de boeken meen me ik me te herinneren dat je eerst gelukkig moet zijn met jezelf voordat je iets kunt delen met een ander.