Reageer op: Cytochroom P450 Polymorfisme

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Cytochroom P450 Polymorfisme Reageer op: Cytochroom P450 Polymorfisme

gif-vrij
Bijdrager

Even een vraagje, Sinds een tijdje is mijn oorschelp en het begin van de gehoorgang steeds licht ontsteking. Dit is gekomen door eczeem wat jeukt. in Mijn slaap krab ik eraan en gaat het open. Omdat ik verder geen medicatie, oordruppels etc kan verdragen dacht ik vorige week mijn oor schoon te maken met water en een druppeltje H2O2 (3 procent). Ik heb hier weer heftige reacties op gehad, o.a. weer heftige huilbuien en bijna de hele nacht niet geslapen.
Echt, zodra er iets is met ontgiften gaat het compleet mis.

Het oor blijft echter licht ontstoken. Met olijfolie krijg ik het niet onder controle. Toen dacht ik aan honing, dit heeft toch ook een anti-ontstekende werking of vergis ik mij daarin.

Wat denken jullie, zou ik dit voorzichtig in mijn oorschelp en begin van de gehoorgang kunnen smeren. Waarschijnlijk licht verwarmen zodat het dunner wordt. Of raden jullie dit af. Ik doe er nu niets aan, alleen af en toe voorzichtig schoonmaken met afgekoeld gekookt water.