Reageer op: Cytochroom P450 Polymorfisme

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Cytochroom P450 Polymorfisme Reageer op: Cytochroom P450 Polymorfisme

gif-vrij
Bijdrager

Inmiddels heb ik de afgelopen tijd wat ervaringen op gedaan met Kangen water. Gelukkig redelijk in de buurt een tappunt.
Ik heb Kangen water 8.5 geprobeerd. Al na een paar slokjes kreeg ik griepachtige verschijnselen. Op zich vind ik dat niet zo heel vervelend, het betekent dat het wat doet.

Maar ik kon er niet teveel van nemen omdat het toch teveel ontgift. Bij een heel glas kreeg ik alweer stress, irritaties, huilbuien etc. Teveel ontgiftiging dus voor mij. Mijn lijf werkt het niet weg. Als ik gewoon Kangen water 7.0 neem is er niets aan de hand. Dat gaat prima.

Ik heb opgezocht dat het leidingwater in mijn woonplaats 7.1 is. De PH van het water verschilt echt per woonplaats.

Normaal gesproken drink ik niet zo heel veel water. Ik wordt er eigenlijk een soort misselijk van. Krijg er een leeg en weeiig gevoel van in mijn buik. Daarentegen dronk ik veel thee.
Maar nu heb ik ervaren dat als ik veel water drink ik me een stuk beter voel. Niet meer zo gestressd, minder irritaties en huilbuien en slaap ook beter. Ik weet niet wat me overkomt.
Hoe kan dit? Ligt het dan aan mijn nierwerking of iets anders? Mijn lijf krijgt al die afvalstoffen niet verwerkt en met meer water drinken verdun ik het dus en gaat het beter. Tenminste zo ervaar ik het.
Echter als ik iets neem wat teveel ontgift (bijv. citroen of curcuma) dan krijg ik het met veel water niet helemaal weggewerkt. Maar water doet wel iets want het gaat zeker regelmatig beter met mij.

Zo vreemd dat thee dan niet voldoende werkt want dat bestaat ook voornamelijk uit water, dus ben ik me daar in gaan verdiepen. Voorheen dronk ik gewoon zwarte thee en later groene thee.
Nu blijkt zwarte thee een remmende werking te hebben op het enzym CYP2D6. En uit mijn DNA test kwam dat dit enzym bij mij al vertragend werkt, dus door thee te drinken dubbel vertragend.
En groene thee ontgift, en dat werkt ook averechts bij mij.
Wat een eye-opener weer, denk je goed bezig te zijn blijkt het averechts te werken.

Dus aan het water dan maar. Heeft het echt veel meerwaarde als ik Kangen water 7.0 drink i.p.v. ander water (leiding of mineraalwater).

En heeft iemand een verklaring waarom ik bij veel water drinken minder stress, irritaties en huilbuien heb?