Reageer op: Tony Pantalleresco a Canadian Herbalist

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Tony Pantalleresco a Canadian Herbalist Reageer op: Tony Pantalleresco a Canadian Herbalist

Binc
Bijdrager

Dan houd het op.

Ik wilde nog even zeggen op het bericht van Ben waar hij refereert naar de tandpasta en zegt,

De tandpasta waar over werd gesproken in de topic tanden poetsen is naar mijn mening niet echt verstandig om te gebruiken. Er zijn veel betere opties. Over eventuele aanwezigheid van bv xylitol zou ik me niet bepaald druk maken maar wel over o.a. de ‘diatomaceous earth en bentonite clay’
Ga zelf onderzoek doen en blijf niet alleen vasthouden en geloven in al die vele onzinverhalen die ons zijn verteld of wijsgemaakt. Ja en ik weet het…dieren in de natuur likken ook aan plassen met aarde of modder’ (al dan niet instinctief matig), dus dan zou het gebruik ervan voor de mens ook wel goed moeten zijn. Andere tijden!!
Of je moet trouwens nog steeds geloven dat suiker de grote boosdoener is voor o.a. het ontstaan van gaatjes.

over de stoffen in de tandpasta die ik noemde in het tandpasta topic, een voorbeeldje is van wat ik bedoel met enigszins opdringerig. Waarom zou ik dat moeten doen? Deze manier van schrijven komt in meerdere topics zo door. Dat is eigenlijk wat ik bedoelde.
En de meesten op dit forum weten echt wel dat gaatjes niet komt door suiker. Dat ligt iets genuanceerder. Maar maakt dat dan meteen dat iedereen sillica slecht vind? Ik geloof dat niet en kijk er anders tegenaan. Ik heb geen idee wat jouw uitleg daarbij is. Maar in mijn logica is sillica een stof die degeneratie tegen gaat.

Xilitol is eerder een product wat normaliter eerst verhit moet worden en dus dood is. Dat wat dood is heeft geen toegevoegde waarde voor je lichaam.

Het argument om eerder voor xilitol te kiezen dan voor diatomeeënaarde weet ik niet. Net zoals de voorkeur voor agave siroop tegenover rauwe honing of billington wat beiden voedingsstoffen bevat die wel goed zijn voor een mens. Jij vind het misschien onzin. Maar ik niet.

Dat wilde ik toch nog even kwijt, in de hoop dat de boodschap dat het soms echt wat opdringerig is wel over komt.