Reageer op: Tony Pantalleresco a Canadian Herbalist

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Tony Pantalleresco a Canadian Herbalist Reageer op: Tony Pantalleresco a Canadian Herbalist

Binc
Bijdrager

Ben,

Ik wil reageren op je bericht en daarnaast hoop ik dat je dan niet weg gaat blijven en de daad bij het woord voegt.

Allereerst wil ik je vragen, ken jij het boek van Weston Price? heb jij deze ook gelezen en jezelf ook echt verdiept in het gedachtengoed van Weston Price?

Om terug te komen op je reactie naar mij

@binc Ik mag aannemen dat jij ook wel kan begrijpen dat ik dit niet zomaar op deze manier over me heen laat komen. Maar als ik dan ook weer lees dat je het hebt over een terechtwijzing, dan krijg ik hierbij ook enigszins het idee dat je deze gang van zaken hoe het is verlopen misschien ook wel terecht vind. Mocht dit zo zijn dan staan we hierin wel heel erg ver over van elkaar vandaan.

Mijn antwoord hierop is heeft 2 kanten en ik zal uitleggen waarom.

Ten eerste over die uitdaging om een ban te krijgen, ik dacht idd dat ik iets gemist had. Ik was in de veronderstelling dat jullie wellicht een discussie hadden op het politieke gedeelte die misschien iets uit de hand was gelopen. Of Mike bedoeld heeft de discussie tussen ons waar jij het over hebt is mij niet duidelijk.

Je zegt dat je dit niet over je heen wil laten komen zonder te reageren. Er is inmiddels zoveel geplaatst in deze paar dagen dat ik daar begrip voor heb. Ook heb je hierboven geschreven dat je inmiddels concludeert dat je misschien beter andere topics had kunnen maken en daarin misschien je verhaal kwijt had gekund. Maar hadden is niet hebben. Wat ik nu zo jammer vind is dat ik nu inmiddels een 2 tal suggesties gedaan heb zodat de mogelijkheid wellicht voor jou zou kunnen blijven bestaan om toch gezellig op dit forum te blijven en berichten te plaatsen. Mijn vraag is dan ook, waarom heb jij Mike dan niet benaderd met ideeën, suggesties of oplossingen?
Vanuit jou kan daar ook initiatief op komen denk ik zo???
Het feit dat men hierover door praat en aan geeft het jammer te vinden dat je weg gaat zegt ook wel iets over jouw.

Nu terugkomend op die terechtwijzing van mijn kant. Jij en ik hebben vaker een discussie gehad over de denkwijze van Tony. Hierin heb ik idd vaker aangegeven dat ik er niet voor open sta. Is geen geheim. Maar ook Mike heeft een paar keer hier iets over gezegd. Maar gisteren stelde ik hier de vraag aan jou of je bereid was je eigen berichten terug te lezen?
Heb je dat gedaan?

Je kunt niet ontkennen dat in zowat elk topic idd Tony naar voren word gehaald en soms irriteerde mij dat ook. Maar goed, dan denk ik laat maar, ik doe toch mijn eigen ding. Daarnaast komen een aantal berichten over alsof iedereen overtuigd moet raken van Tony. Enigszins opdringerig.
Stel ik schrijf hier ergens een bericht dat ik mijn eten in plastic bakjes in vries. Dan komt daaroverheen zeker weten wel een bericht met een hele hoop argumenten hoe slecht plastic is en wat er allemaal niet in zit.
Maar daar heb ik dus helemaal geen zin in.
En ik zeg dit niet om lullig te zijn naar je maar ik kan geen andere subtielere woorden bedenken hiervoor.

Wanneer jij bereid bent om nu ook echt even zelf je eigen berichten terug te lezen en even diep naar jezelf kunt kijken en de boel kunt relativeren en dan van 2 kanten bekijken, hoop ik dat je mijn kant ook kunt begrijpen en ook die van Mike. Je zit nu voornamelijk op hem af te vuren.
Het komt allemaal niet subtiel over maar je weet wie je voor je hebt op het forum. En ook jijzelf kan met oplossingen komen of in elk geval je gedachten erover te laten gaan en wellicht nog ideeën op gooien hoe je de dingen anders kunt doen op het forum iplv jezelf alleen te willen verdedigen. en begrijp me niet verkeerd, ik snap ook dat je na zoveel berichten die geplaatst zijn toch wilt reageren.

Verder wil ik nog reageren op je opmerking over de persoon die hier vertrokken is.
Dat jij het jammer vind dat die vertrokken is, wat heeft dat voor toegevoegde waarde?
Het was deze persoon een week nadat ze zichzelf opnieuw had aangemeld met vol enthousiasme te rustig hier. Dat deze persoon dan na 7 dagen ervoor kiest om de hielen te lichten en met een beschuldigende vinger wijzen naar anderen op dit forum en vol verwijten dat het te rustig zou zijn? En alle accounts maar gewist moeten worden? Hoe kinderachtig is dat? In de afgelopen tijd dat zij niet actief was geweest had ze zoveel geleerd en zoveel wijzer geworden. Had ze ook zelf kunnen schrijven en delen he. Jij mag het jammer vinden, ik ben daar niet rouwig om.

Maar goed, jullie zijn mannen en mannen staan erom bekend met oplossingen te komen. Ga over een oplossing na denken en kom tot een compromis. Ik kan nog een laatste suggestie doen maar dit is niet aan mij. Zoiets als bv een bericht plaatsen in de gebruiksaanwijzing over topics met titels die niet WAPF gerelateerd zijn. Ik weet het ook niet en het is ook niet aan mij.
Maar iets in mij zegt mij dat je helemaal niet weg wilt.
Dan is een compromis en enige aanpassing de enige oplossing.