Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

Forum Forums Stel jezelf even voor endeldarmschade – voorstellen Liesje Reageer op: endeldarmschade – voorstellen Liesje

liesje
Bijdrager

Er stond al lange tijd weer een bloedonderzoek op mijn programma en dat is eindelijk gebeurd. De uitslag van TPO duurt langer voordat ik die krijg. Hopelijk eind van de week alles in handen. waarschijnlijk wil ik de stoelgang ook nogmaals laten controleren.
Er is wat betreft stoelgang iets positiefs aan de gang. Vanaf de hele dag diaree tot aan nu is een hemelsbreed verschil ten gunste maar wel anders dan ik had verwacht.
Mijn doel was en is om het meer ingedikt te krijgen. daar zat al verbetering in maar niet genoeg naar mijn zin. want ook het laatste ontlasting-onderz. toonde nog een doorlaatbare darm.
De afgelopen maanden 2x per maand acupunctuur gedaan omdat arts Tan denkt dat hij de functie om te ontlasten weer op gang kan brengen. Want zo heeft hij dat geleerd. nieuwe stuk darm moet dan de impuls weer gaan geven.
Verder ook extra supplementen voor de lever genomen en vaak het “leverdrankje” genomen.
OOk nog vaak stoelgangthee.
Al die dingen werken soms niet en soms wel. Daar is dus geen pijl op te trekken.
Wat werkt er dan wel?
Stel ik neem een “leverdrankje” en het werkt, dan ben ik goed leeg en hoef 2 dagen niet te spoelen. Tegenwoordig wacht ik tot ik wat voel en wat voel ik dan? kleine drolletjes die eruit worden GEDUWD. Niks geen impuls. echt niet. Dit is dermate vervelend dat ik ga spoelen. Voel ik niks wacht ik gewoon.
Door dat lange wachten dikt dus de ontlasting in zoals ik het wil hebben.
Maar toch weer een verandering. Ook al denk ik dat ik 2 dagen niet hoef te spoelen toch al na 1 dag drolletjes (vingerhoedjes vol) dat schiet echt niet op.
Maandagavond weer een leverdrankje genomen, heeft heel goed gewerkt, (werkt na 2,5 uur al) ik schat 750 gram of 1000 gram in de WC.(de darm krampt behoorlijk en dat vind ik erg prettig).
Normalerwijze zou ik dan 1,5 dag of 2 dagen niet hoeven te spoelen.

En verrassing: dinsdagavond zonder thee of zonder leverdrankje of zonder spoelen: naar de WC alsof ik een leverdrankje had genomen en weernet zo veel als de vorige dag in de WC, ook goed ingedikt. En dat is echt de eerste keer sinds 2009.

Waarom nam ik extra thee en extra leverdrankjes? omdat dan de route en aansturing van ontlasting anders is dan met spoelen. Gewoon op gevoel, gewoon maar zien wat het me brengt.

Geen mens is hetzelfde en ook de reactie van een lichaam niet. Ik denk al veel langer dat mijn hersens en darmen (prikkel) een eigen systeem hebben ontwikkeld. Kan het niet bewijzen maar wel voelen. Alsof de hele dikke darm vol zit en er een seintje komt vanuit de lever.
Dat is in de afgelopen jaren ook altijd zo geweest. Altijd een vreemde prikkel die de boel aan de gang brengt/bracht.
Wie gebruikt er tegenwoordig nog leverdrankjes?