Reageer op: Tony Pantalleresco a Canadian Herbalist

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Tony Pantalleresco a Canadian Herbalist Reageer op: Tony Pantalleresco a Canadian Herbalist

fatsnotbad
Sleutelbeheerder

@liesje, ooit was dit het Weston Price-forum. In mei 2016 besloot Sally Fallon dat het beter was als ik mijn eigen gang zou gaan. In principe hoef ik mij sinds die tijd helemaal niet meer strikt aan de WAPF-richtlijnen te houden, maar ik stond en sta nog steeds achter het gedachtegoed van Price. Price baseerde zich op onderzoek dat hij deed naar de levende afstammelingen van onze voorouders, mensen die eeuwenlange overgeleverde voedseltradities hadden en wier gezondheid het succes hiervan weerspiegelden. Hoeveel andere lui die van alles en nog wat denken te weten over voeding/gezondheid kunnen dit ook zeggen?

Is er dan helemaal geen ruimte voor nieuwe en andere inzichten? Waarom denk je dat dit draadje inmiddels al 17 pagina’s telt? Zelfs als er inzichten voorbij komen die volledig haaks staan op die van Price (m.u.v. veganisme) is hier ruimte voor, altijd al geweest. Ik ben ook een geduldig man, maar als mijn geduld opraakt grijp ik in. Dit punt is nu bereikt rondom Tony P. Ben heeft zich ontpopt tot een ‘one trick pony’, alles wordt voortaan verklaard vanuit de heilige visie van Tony, die dood water en smetvrees promoot. Denk ook aan Lievergezond, die iedereen maar Hashimoto wil aanpraten, inclusief jouzelf – en daarvoor was het Lyme.

En ja, uiteindelijk is het mijn forum en bepaal ik de koers. Of liever gezegd, ik bewaak hem. Met of zonder Sally Fallon, de dominante zienswijze is en blijft WAPF. Voor nieuwkomers kan het idd storend zijn als dit forum al te veel tegenstrijdigheden bevat en voor oudgedienden is het ronduit storend. Maar goed, ik heb dit draadje nog steeds niet op slot gedaan en ik laat het verder aan Ben over of hij nog wil blijven of niet.

Mike