Reageer op: De gevaren van ultrasound (echo)

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid De gevaren van ultrasound (echo) Reageer op: De gevaren van ultrasound (echo)

complotdenker
Bijdrager

Dankjewel Tanja, dat boek staat nog op mijn verlanglijstje maar wist niet dat het ook over ultrasound ging. Ik werk in een ziekenhuis en als ik daar aan collega’s enzo vertel dat ik geen echo laat maken denken veel van die collega.s dat het verplicht is om te doen en dat je anders geen bewijs hebt dat je zwanger bent en geen verlof aan kan vragen. Best verontrustend zeker omdat ze er werken… Niemand kan jou of je kindje een medische handeling opleggen die je niet wilt soms schrik ik er echt van hoe apathisch mesen worden zodra er iemand in het wit verschijnt.

Als alles mee zit ga ik lekker thuis bevallen dan is het alweer makkelijker want de verloskundige praktijk die ik gevonden heb respecteren heel fijn dat het mijn zwangerschap is en mijn keuzes. Ik had verwacht mijn keuzes daar te moeten verdedigen maar dat hoefde gelukkig niet 🙂

Dat van het geboorteplan is wel een goede tip, ik ga zeker een duidelijk plan schijven.

Hey Naief, dat super hard persen lijkt me ook niks. Ik denk dat ik een cursus hypnobirthing ga doen. Tot nu toe heeft mijn westerse lichaam goed gefunctioneerd dus ik ga er maar vanuit dat het het ook goed doet met een bevalling 😛 Maar daar kom ik vanzelf achter :p

Complotdenker