Reageer op: Abortus, ja of nee ?

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Abortus, ja of nee ? Reageer op: Abortus, ja of nee ?

Binc
Bijdrager

Stel nu dat een vrouw idd abortus wil vanwege een verkrachting. Ik kan mezelf wel de bijbehorende emotie voorstellen na zo een gebeurtenis.
Machteloosheid en boosheid oa. Ik denk dat dit nog zacht uitgedrukt is. Echter denk ik wel dat je wanneer je de juiste hulp krijgt bij de verwerking daarvan je op een andere manier tegen die zwangerschap aan zou kunnen kijken waardoor abortus wellicht niet eens meer aan de orde hoeft te zijn. Het ongeboren kind is immers ook een stukje van jezelf. Het zou mij ook niet verbazen dat wanneer vrouwen voor abortus kiezen deze beslissing genomen word vanuit emotionele gevoelens en walging naar de dader. Natuurlijk zijn er ook andere redenen buiten een verkrachting om dat vrouwen die beslissing nemen. Ik weet natuurlijk niet of deze vraag van AP betrekking heeft op de eigen situatie dat deze vraag hier gesteld word door AP.
Als dat de situatie is AP, bedenk dan ook dat je de vraag hier dan ook niet voor niks plaatst. Want zou het zo kunnen zijn dat je dit vraagt omdat je zelf twijfels hebt?
Wellicht iets te persoonlijk dit maar toch. De vraag word natuurlijk niet zomaar gesteld denk ik dan.