Reageer op: Wie weet er meer over vitamine B1 = thiamine ivm cvs

Forum Forums Vragen over voeding en gezondheid Wie weet er meer over vitamine B1 = thiamine ivm cvs Reageer op: Wie weet er meer over vitamine B1 = thiamine ivm cvs

Ben
Bijdrager

Bij koopjesdrogisterij wordt inderdaad vaak een minimum aan informatie gegeven. Je kunt een product ook even in de zoekmachine gooien en kijken of een andere leverancier betere en of meer info over het product geeft.
De B vitamines zijn in ieder geval van een natuurlijke bron afkomstig, mocht dit een voorkeur zijn. Dit product bevat verder ook geen vulstoffen.
De in te nemen hoeveelheid bepaal je trouwens altijd zelf, en bij het merk Be-Life zou je dus ipv 1 capsule 1 en een half of twee kunnen innemen. Vergeet ook niet dat na fermentatie je de opname kan verhogen van normaal zo’n 25% naar zo’n 75%.
Het liefst zou ik de supplementen weer terug zien met alleen het vul/hulpstof magnesiumstearaat, maar zolang iedereen deze supplementen maar blijft kopen of bij de leverancier niet aangeeft deze toevoegingen niet te willen, zal er niets veranderen.
Zoals ik al zei, met een beetje rijstpoeder kan ik leven, omdat het voor mij de minst slechtste optie is. In de toekomst wil ik een B-complex zelf gaan samenstellen uit losse B vitamines met uiteraard zonder enige vulstof.
De vulstoffen de tegenwoordig in bijna alle supplementen te vinden zijn, zoals o.a. de silica/silicon dioxide, titaniumdioxide en de vele vormen van cellulose zijn op basis van nano.